یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۴
ثبت تاریخ شفاهی دفاع مقدس از نیازهای کشور است/ آغاز به کار ۱۲۰ دوره قرآنی

خراسان شمالی- مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی گفت: با توجه به حضور ۳۸ هزار رزمنده در استان، ثبت تاریخ شفاهی از نیازهای مبرم است.

تقی صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بجنورد با بیان تشریح و تبیین برنامه‌های قرارگاه شهید آوینی در حوزه‌های گوناگون اظهار کرد: در طرح قرارگاه شهید آوینی تاریخ شفاهی ۸ سال دفاع مقدس توسط ۱۰ کانون تخصصی شناسایی شده جمع‌آوری و در پایان منجر به تولید محتوای رسانه‌ای خواهد شد.

وی بیان کرد: با وجود و با حضور ۳۸ هزار رزمنده سال‌های دفاع مقدس در استان خراسان شمالی، ثبت تاریخ شفاهی از واجبات این طرح است.

آغاز به کار ۱۲۰ دوره قرآنی

صادقی با اشاره به سنت دیرینه ایرانیان در برگزاری جلسات قرآن از اجرای طرح خانه‌های نور در استان خبر داد و گفت: برخی از آسیب‌های موجود در جامعه نتیجه دوری و بیگانگی جوانان با قرآن است که راه حل آن هم شروع جلسات خانگی قرآن است.

وی مطرح کرد: اگر جلسات و دوره‌های خانگی قرآن کریم تقویت شود؛ می‌تواند منشأ تربیت و تحول در جامعه باشد.

صادقی تصریح کرد: در همین راستا هدف‌گذاری ۱۲۰ دوره خانگی قرآن را در استان انجام می‌دهیم.

وی با اشاره به نقش مساجد به عنوان مراکز فرماندهی تمدن اسلامی گفت: ما مرکز فرماندهی تمدن اسلامی که مسجد است را از دست داده‌ایم و یا به حداقل کارکرد آن رسیده‌ایم و وقتی مسجد محله و جامعه را مدیریت نکنیم، شاهد اتفاقات ناخوشایندی در جامعه خواهیم بود.

صادقی تاکید کرد: مساجدی که باید ۲۴ ساعته فعال باشد تبدیل به نمازخانه شده‌اند و این یک آسیب در حوزه مسجد است که در طرح قرارگاه شهید آوینی مسجد به کارکرد اصلی خود باز خواهد گشت.

وی، طرح خانه‌های نور را پیوندی بین خانه‌ها و مسجد دانست و از وجود ۶۰ پایگاه قرآنی خبر داد و اظهار داشت: در این طرح هر پایگاه قرآنی محله خود را مدیریت خواهد کرد.

صادقی با اشاره به اینکه دبیرخانه ملی مسابقات قرآن بین دوره‌های قرآن خانگی به استان خراسان شمالی واگذار شده است؛ از برگزاری اولین دوره این مسابقات در استان خراسان شمالی در سال جاری خبر داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها