یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۱
نامگذاری یک خیابان بنام استاد «مصطفی‌زاده» شاعر فقید مشهدی

خراسان‌رضوی- با مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد و پیگیری خبرگزاری ایبنا، یک خیابان بنام استاد «سید محسن مصطفی‌زاده» نویسنده و شاعر فقید مشهدی نامگذاری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در مشهد، شورای اسلامی شهر مشهد، پس از حدود ۲ سال از درگذشت استاد «سید محسن مصطفی‌زاده» نویسنده، هنرمند، معلم، شاعر، عارف و پژوهشگر فقید مشهدی نامگذاری معبر محل سکونت وی در مشهد بنام این استاد فرهیخته علم و ادب کشور را تصویب کرد.

بر این اساس معبر فرعی شهید باقری ۱۸ واقع در شهرک ابوذر منطقه سیدی در منطقه ۷ شهرداری مشهد با حفظ شماره به نام استاد فقید «سید محسن مصطفی زاده» نامگذاری می‌شود. مصطفی‌زاده حدود نیم قرن در شهرک ابوذر مشهد سکونت داشت.

سیدمحسن مصطفی‌زاده معلم، شاعر، عارف، نویسنده، فیلسوف، پژوهشگر، منتقد، نمایشنامه‌نویس و هنرمند پیشکسوت خراسان و کشور متولد پنجم مهرماه ۱۳۳۵ در مشهد بود و وی یکی از مهمترین منتقدان عرصه تئاتر کشور به حساب می‌آمد که نگارش صدها مقاله و تصحیح بیش از ۵۰ مجلس تعزیه را نیز در کارنامه هنری خود داشت و برخی او را نفر اول تعزیه کشور می‌دانند.

کتاب‌های «الفبای حسن»، «حدیث ولایت مالک»، «آیینه حق نما»، «منتخب مناقب امیرالمومنین در شعر فارسی»، «یاعلی»، «سیری در ۱۲۱ حدیث نبوی (ص) با مطلع یا علی (ع)»، «یک یا علی دیگر»، «لبیک یا علی» و نمایشنامه‌های «محاکات» و «ابدال» و مجموعه اشعار وی ازجمله‎ آثاری است که تاکنون از وی به چاپ رسیده است.

سیدمحسن مصطفی‌زاده پس از سال‌ها پژوهش و نویسندگی چهارشنبه، ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ به صورت ناگهانی دچار عارضه قلبی شد و پس از انتقال به بیمارستان قائم (ع) مشهد جان به جان‌آفرین تسلیم کرد. پیکر وی دو روز بعد یعنی در ۱۳ اسفندماه ۱۴۰۰ در میان بهت و اندوه خانواده، شاگردان، دوستداران و هنرمندان کشور در حرم مطهر رضوی تشییع و در بهشت رضا (ع) قطعه میرزا جوادآقای تهرانی به خاک سپرده شد.

همچنین شورای اسلامی شهر مشهد معبر فرعی یاس ۱۶ واقع در خیابان جانباز ۳ در منطقه ۲ شهرداری مشهد را با حفظ شماره به نام استاد فقید «شهاب ملت خواه» از دیگران هنرمندان مشهدی نامگذاری کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها