دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۴
۱۴۰ پایگاه قرآنی در کانون‌های مساجد خوزستان راه‌اندازی می‌شود

خوزستان- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: با توجه به اجرای طرح ملی «مسجد، پایگاه قرآن» ، ۱۴۰ پایگاه قرآنی در کانون‌های مساجد استان خوزستان راه‌اندازی می‌شود.

مجید منادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اهواز اظهار کرد: در راستای اجرای طرح شهید آوینی، با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، ۱۴۰ پایگاه قرآنی در کانون‌های مساجد استان راه‌اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان تفاهم‌نامه‌هایی با رؤسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های تابعه منعقد کرده است، عنوان کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه، باید در هر شهرستان پنج پایگاه قرآنی برای برگزاری کرسی تلاوت در کانون‌های مساجد تشکیل شود.

وی با بیان اینکه در اجرای این طرح تلاش شده بر اساس توسعه و تقویت فرهنگ قرآنی در بین آحاد مردم جامعه به‌ویژه نسل جوان و نوجوان برنامه‌ریزی شود، اضافه کرد: اجرای این طرح مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر احیای جلسات سنتی قرآن کریم در مساجد و تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآن است.

منادی، ترویج سبک زندگی و معارف قرآنی، توجه به مفاهیم قرآن، انس با قرآن، گسترش فرهنگ قرآنی در میان جوانان و نوجوانان، تحقق منویات رهبری و… را از مهم‌ترین اهداف این طرح برشمرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها