یکشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۳
کتاب «عصاره‌ای از غیبت نعمانی» منتشر شد

کتاب «عصاره‌ای از غیبت نعمانی» تلخیص اثر «الغَیبَة» نوشته ابوعبدالله محمد بن ابراهیم نُعمانی و با ترجمۀ محمد حقی توسط انتشارات کتابستان منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «الغَیبَة» عنوان یکی از آثار مهم شیعه در موضوع غیبت و ظهور امام زمان علیه السلام، نوشته ابو عبدالله محمد بن ابراهیم نُعمانی در اوایل دوران غیبت کبرا است.
مجموع روایات کتاب ۴۷۸ عدد است که در ۲۶ باب آمده‌اند. این کتاب جزو منابع و مصادر بسیاری از کتب دیگر عالمان متأخر شیعی است.
مطالب کتاب نعمانی در منابع پس از آن از سده چهارم به بعد مورد اعتماد عالمان شیعه بوده است. بزرگانی چون شیخ مفید در الارشاد، اربلی در کشف الغمة، علامه حلی در المستجاد، و متأخران دیگر مانند مجلسی در بحار و حر عاملی در اثبات الهداة از آن روایت کرده‌اند.


مجموعه عصاره در کتابستان به دنبال این است که همه مفاهیم و محتوای موجود در کتاب را به مخاطب ارائه دهد. البته با این تفاوت که روایاتی دستچین شده است که کامل‌تر و جامع‌تر و شامل تر از روایات دیگر است.
این کتاب که در قالب این مجموعه تدوین شده است را محمد حقی ترجمه کرده و انتشارات کتابستان در ۱۷۶ صفحه و با قیمت ۱۴۰ هزار تومان روانه بازار نشر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط