دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۲
۲۵۰ جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی شهرستان دره‌شهر اهدا شد

ایلام- در راستای تقویت و غنی‌سازی منابع کتابخانه عمومی، ۲۵۰ جلد کتاب توسط خیرنیک اندیش به کتابخانه عمومی دره‌شهر اهدا شد.

سمیه حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام گفت: اهدای کتاب یک سنت حسنه و رفتار پسندیده و ارزشمند فرهنگی است و موجب تقویت دانش و رفتار فردی و اجتماعی در خوانندگان می‌شود. ب

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام با اشاره به اهمیت مطالعه و کتابخوانی ادامه داد: خواندن کتاب تمرکز، حافظه و مهارت‌های ارتباطی را تقویت می‌کند و موجب کاهش استرس و فشار روانی می‌شود.

وی ادامه داد: خواندن روزانه کتاب، سلامت روح و روان را تقویت می‌کند و موجب لذت و سرگرمی در خواننده می‌شود.

وی با اشاره به تقویت مهارت‌های اجتماعی با استفاده از کتاب و مطالعه ادامه داد: خواندن کتاب به مخاطب کمک می‌کند تا مهارت‌های اجتماعیش تقویت شود و بتواند ارتباط خوب و تعاملی مناسب با سایر افراد برقرار کند.

وی با اشاره به ضرورت توسعه و تقویت فرهنگ اهدای کتاب در جامعه گفت: اهدای کتاب می‌تواند به فرهنگی عمومی و غالب تبدیل شود و با مشارکت عمومی در اجرای این طرح می توان شاهد پویایی و رونق آن در جامعه بود.

وی ادامه داد: در اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان از اهدا و دریافت کتاب‌های مختلف استقبال می کنیم و کتاب‌های دریافتی بعد از بررسی و محتوایی و فنی توسط کارشناسان خبره در اختیار کتابخانه‌های عمومی استان قرار خواهد گرفت.

این مسئول فرهنگی با اشاره به اهدای کتاب توسط خیرین به این مجموعه گفت: در راستای اجرای طرح اهدای کتاب، اهدای دانایی، به تازگی ۲۵۰ جلد کتاب توسط علیرضا ابدال‌بیگی، خیر نیک‌اندیش به کتابخانه عمومی شهرستان دره‌شهر اهدا شده است.

به گزارش ایبنا؛ بیش از ۳۷ هزار نفر در استان ایلام عضو کتابخانه‌های عمومی هستند و بیش از ۷۲۰ هزار در کتابخانه‌های عمومی در اختیار اعضا قراردارد و ۵۱ باب کتابخانه عمومی نهادی و ۶ کتابخانه مشارکتی مشغول ارائه خدمات فرهنگی به مخاطبان هستند.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • الهام US ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۰
    خیلی بد بود🥺🖤

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها