پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۰
شهدای زن در اوج عفت به اقتدار رسیدند

آذربایجان‌غربی- مسئول بسیج جامعه زنان کشور گفت: شهدای زن ثابت کردند بانوان ایرانی ضمن اینکه عفت و پاکدامنی خود را حفظ می‌کنند به اوج عزت و اقتدار دست پیدا می‌کنند و به مدارج بالای معنوی هم می‌رسند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در مهاباد، مینا بیابانی، پنج‌شنبه، در اجلاسیه ۳۹۲ زن شهیده اهل سنت آذربایجان‌غربی که در تالار وحدت مهاباد برگزار شد، گفت: زنان شهیده ثابت کردند که می‌توان زمینی بود و آسمانی زیست، شهدای زن ثابت کردند بانوان ایرانی ضمن اینکه عفت و پاکدامنی خود را حفظ می‌کنند به اوج عزت و اقتدار دست پیدا می‌کنند و به مدارج بالای معنوی هم می‌رسند.

وی ادامه داد: زن بودن، زندگی عفیفانه داشتن و ضمن حفظ آزادی به اوج بندگی و عبودیت دست پیدا کردند و هنر زنان ایران اسلامی است که شهدای زن نیز در این ارتباط بیش از پیش اسوه هستند.

بیابانی افزود: بر هیچکس پوشیده نیست که انقلاب اسلامی با حضور آحاد مردم اعم از زن و مرد حادث شد و در این بین زنان نقش برجسته، تاثیرگذار، هدایتگر و جهتده را بر عهده داشتند، موضوعی که امام خمینی (ره) همواره بر آن تاکید داشت و زنان را رهبران نهضت معرفی کرد.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: وجود ارزشمند زنان شهیده در آذربایجان‌غربی نشان‌دهنده این است که مردم این استان تا چه اندازه به ارزش‌های انقلاب اسلامی و آرمان‌های امامین انقلاب پایبند هستند.

وی گفت: اگر شما ایستادگی، پایداری و مقاومت را امروزه در زنان فلسطین اشغالی شاهد هستید، به جرات می‌توان گفت این‌ها بانوان شهید ایران اسلامی را برای خودشان الگو قرار دادند.

بیابانی بیان کرد: اگر زنان عراقی را در مقابل داعش قهرمان، شجاع و مقاوم دیدیم، اگر زنان یمنی، لبنانی و … را سالیان طولانی قهرمان‌پرور و شجاع دیدیم، همه آنها از زنان شهید و مادران شهید در ایران اسلامی الگو گرفتند.

وی افزود: انسان اگر بد در مسیر رسیدن به اهداف و مقاصد زندگی حرکت کند و سریع‌ترین زمان به هدف برسند به الگو نیاز دارند، پس باید این الگوها را بشناسیم و به دیگران هم معرفی کنیم.

این مسئول بیان کرد: شهدای ایران اسلامی در مسیر خدای متعال گام برداشتند بنابراین تک به تک آنها الگوی واقعی هستند و منشاء اثر، تحول و تغییر هستند و تاثیرهای این شهدا را در جای جای کشورمان شاهد هستیم.

بیابانی گفت: باید سعی کنیم این شهدا را به آحاد جامعه بخصوص کودکان معرفی کنیم.

شهدای هشت سال دفاع مقدس امنیت کنونی ایران اسلامی را با خون خود امضا کرده‌اند

ماموستا مامد کلشی‌نژاد، امام‌جمعه اهل سنت ارومیه نیز در این اجلاسیه گفت: شهدای هشت سال دفاع مقدس اعم از زنان و مردان امنیت کنونی ایران اسلامی را با خون خود امضا کرده‌اند.

وی نقش بانوان شهیده را در برقراری امنیت ملی بسیار موثر و پررنگ ارزیابی کرد و گفت: اینکه امروز شاهد هستیم جوانان غیور میهن اسلامی در مرزهای حق علیه باطل با همه توان خود ایستاده‌اند این موضوع مرهون تربیت درست مادران است.

امام‌جمعه اهل سنت ارومیه ضمن ابراز خشنودی از اینکه وحدت و همدلی هم‌اکنون در جای جای کشورمان به معنای واقعی کلمه جریان دارد، گفت: امروز کرد، ترک و فارس همچنین شیعه و سنی با همه توان پای کار انقلاب اسلامی هستند.

ماموستا کلشی‌نژاد برپایی اجلاسیه را یک ابتکار جالب و درخور توصیف کرد و گفت: این رویداد می‌تواند الگویی برای سایر برنامه‌ها باشد.

وحدت کلمه در سراسر آذربایجان‌غربی موج می‌زند

اکبر نوروزی، فرمانده سپاه شهرستان مهاباد، گفت: امروز شاهد هستیم که وحدت کلمه در سراسر آذربایجان‌غربی موج می‌زند، تا جایی که شیعه و سنی در همه شئون زندگی در کنار یکدیگر هستند.

وی افزود: وحدت و همدلی مهم‌ترین سرمایه نظام اسلامی هستند و باید این وحدتی که وجود دارد، ضمن اینکه حفظ می‌کنیم در راستای تقویت آن نیز به صورت جدی گام برداریم.

فرمانده سپاه شهرستان مهاباد ادامه داد: بانوان در پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس نقش موثر و مهمی دارند و ظرفیت‌های نهفته در بین بانوان بعد از پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی به اوج خود رسید.

نوروزی گفت: باید ایثار و فداکاری بانوان در پیروزی انقلاب به روشنی بیان شود.

امروز انقلاب اسلامی به یک درخت تنومند تبدیل شده است

حسن عباسی، فرماندار شهرستان مهاباد، نیز در این اجلاسیه بر لزوم تبیین فرمایشات رهبر معظم انقلاب پیرامون خانواده معظم شهدا و ایثارگران تاکید کرد و ادامه داد: برای اینکه اوج ایثار و فداکاری شهدا را درک کنیم، لازم است که فرمایشات رهبری را مطالعه کنیم و به گوش جان بسپاریم.

وی ادامه داد: در جنگ‌های مختلفی که صورت گرفته است، سرزمین‌های زیادی را از دست دادیم و زیربار قراردادهای ننگین رفتیم ولی در دفاع مقدس چنین اتفاقی نیفتاد.

فرماندار مهاباد ادامه داد: در دفاع مقدس ملت بزرگ ایران اسلامی به پشتیبانی از امام خمینی (ره) مقابل دشمنان خود ایستاد و امروز ملت ما نه تنها سرنوشت خود را به دست گرفته‌اند بلکه در معادلات منطقه‌ای و جهانی نیز تاثیرگذار هستند.

وی ادامه داد: در هشت سال دفاع مقدس انقلاب اسلامی همچون یک نهال نوپا بود ولی توانست مقابل دشمنان خود بایستد و امروز به یک درخت تنومند تبدیل شده است.

زنان شهیده مسلمان و مجاهد الگوی زن مسلمان ایرانی را به تصویر بکشند

نیره الهامی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌غربی، نیز در این مراسم گفت: ما به وجود زنان ایثارگر و شهیده آذربایجان‌غربی افتخار می‌کنیم و زنان شهیده مسلمان و مجاهد ایرانی توانستند الگوی زن مسلمان ایرانی را به تصویر بکشند و در برقراری امنیت ملی نقش پویا و تاثیرگذاری را ایفا کنند.

وی ضمن ابرازخشنودی از برگزاری این اجلاسیه باشکوه ادامه داد: در این راستا یادواره‌هایی در ۶ شهر سنی‌نشین برپا شده و دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران هم انجام گرفته است.

این مسئول ادامه داد: رونمایی از پوستر جشنواره شیدایی لاله‌ها، برپایی میز خدمت به نیابت از زنان شهیده اهل سنت، رونمایی از کتاب ققنوس در اسارت، رونمایی از کتاب نقش زنان آذربایجان‌غربی در دفاع مقدس از جمله برنامه‌های جنبی این اجلاسیه است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌غربی گفت: هنر مادران ایرانی پرورش قهرمانانی بی‌بدیل و تقدیم آن به ساحت انقلاب اسلامی است.

الهامی اظهار کرد: چنین زنانی در کشورمان ما کم نیست که نمونه بارز این مادران را در عصر حاضر نیز شهید هستیم که مادر سردار سلیمانی و مادر شهید رییسی را می‌توان مثال زد.

شهدای زن در اوج عفت به اقتدار رسیدند

به گزارش ایبنا؛ همزمان با اجلاسیه ۳۹۲ زن شهیده اهل سنت آذربایجان‌غربی کتاب «ققنوس در اسارت» با محوریت شهیده فاطمه تیموری از شهدای ترور در ارومیه و کتاب جامع نقش زنان استان آذربایجان‌غربی در انقلاب و دفاع مقدس رونمایی شد.

برپایی نمایشگاه زنان تاریخ‌ساز، رونمایی از پوستر جشنواره هنری ادبی «شیدایی لاله‌ها»، فعالیت گروه‌های جهادی و برپایی میز خدمت خواهران به نیابت از زنان شهیده، تعریف هشتک بومی به دو زبان فارسی و کردی، راه‌اندازی پویش در بستر فضای مجازی، روایت‌گری راویان زن فعال هشت سال دفاع مقدس در اجلاسیه، از برنامه‌های جنبی این اجلاسیه بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها