جمعه ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۰
خرید کتب جایگزین حبس در ارومیه

آذربایجان‌غربی- رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی از صدور حکم جایگزین حبس دادگاه کیفری ۲ ارومیه، مبنی بر تهیه کتب درسی 350 نفر از دانش آموزان مناطق کمتر توسعه یافته ارومیه خبر داد.

ناصر عتباتی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه، گفت: حکم جایگزین حبس تامین هزینه ثبت نام کتب تحصیلی ۳۵۰ نفر از دانش آموزان به ارزش ۳۰ میلیون تومان در یکی از مدارس مناطق کمتر توسعه یافته شهرستان ارومیه صادر شد.

وی افزود: در کنار برخوردهای قاطع قضایی، رویکرد کاهش جمعیت کیفری با استفاده از مجازات جایگزین حبس در جرائم سبک و کم اهمیت با هدف ارائه خدمات عام المنفعه مورد تاکید است.

عتباتی گفت: مسلماً هر چقدر بتوانیم فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را در جامعه به معنای واقعی تقویت کنیم و مردم را به این سمت و سو سوق دهیم و علاقمند کنیم و بر این اساس مناسبت‌های اجتماعی تنظیم شود، بیشتر آسیب‌های اجتماعی اتفاق نخواهد افتاد.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان‌غربی گفت: آذربایجان‌غربی در صدور رای‌های فرهنگی بیشترین سهم را در کشور دارد و اعمال مجازات‌های جایگزین حبس، قضات در اعمال مجازات جایگزین به خرید کتاب برای کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی، جزو جایگزین‌ها است‌.

عتباتی گفت: در کنار برخوردهای قاطع قضایی، رویکرد کاهش جمعیت کیفری با استفاده از مجازات جایگزین حبس در جرائم سبک و کم اهمیت با هدف ارائه خدمات عام المنفعه مورد تاکید است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها