یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۹
آغاز برنامه‌های تابستانی کانون پرورش فکری/ برگزاری محفل قرآنی در زنجان

زنجان- اخبار کوتاه فرهنگی و هنری زنجان شامل معرفی برنامه‌های تابستانی کانون پرورش فکری زنجان، تشریح جزئیات اجتماع بزرگ قرآنیان و معرفی شاعر درگذشته زنجانی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، فعالیت‌های تابستان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شعار «تابستانتو بساز» به‌صورت رسمی آغاز شد.

فعالیت‌های تابستان امسال به چند صورت است که می‌توان به طراحی «بسته‌های ویژه» متشکل از فعالیت‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی، کارگاه و کلاس، برگزاری رویدادهای مناسبتی، طراحی و اجرای مسابقه، جشنواره و مهرواره، برگزاری اردوهای فرهنگی و تربیتی نام برد.

فعالیت‌های شصت‌گانه، توسعه و ترویج کتاب‌خوانی، توجه به طرح کانون مدرسه، توسعه و ترویج علم و فناوری، طرح توسعه و ترویج زبان و ادبیات فارسی، قصه‌گویی، برنامه‌ریزی برای محرم و اربعین حسینی، فعالیت‌های علمی و نجوم، ترویج پژوهش و اقدام‌پژوهی، پخش فیلم‌های تولید کانون اجرایی خواهد شد.

اجتماع بزرگ قرآنیان در طارم برگزار می‌شود

اجتماع بزرگ حافظان و قاریان شهرستان طارم در محل فرهنگسرای این شهرستان برگزار خواهد شد.

هدف از برگزاری اجتماع بزرگ قرآنی معرفی پتانسیل‌ها واستعدادهای قرآنی شهرستان بوده و در این برنامه از حفاظ برتر تجلیل خواهد شد.

اجتماع بزرگ جامعه قرآنی شهرستان در روز دوم تیر ماه ۱۴۰۳ در محل سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی و هنری شهید بهشتی آب بر برگزار خواهد شد.

شاعر و روزنامه نگار زنجانی درگذشت

«علیرضا سلطانی» شاعر، نویسنده و روزنامه‌نگار پیشکسوت استان شامگاه پنجشنبه دار فانی را وداع گفت.

مرحوم علیرضا سلطانی سال‌های متوالی با تدریس اصول و مبانی شعر و نویسندگی در کارگاه‌های آموزشی با دستگاه‌های هنری استان همکاری داشت. این شاعر، نویسنده و روزنامه‌نگار قدیمی زنجان که همراه با نویسندگی و شاعری سال‌ها در نشریات و روزنامه‌های سراسری و استانی فعالیت داشت در سن ۶۴ سالگی به دیار باقی شتافت.

علیرضا سلطانی از شاگردان سلطان غزل سرای معاصر مرحوم حسین منزوی بود و نویسندگی و شاعری را از جوانی آغاز کرد و فعالیت‌های فرهنگی و ادبی خود را تا پایان عمر ادامه داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط