چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۴
جنوبی‌ترین شهرستان ایران، اوقات فراغت متفاوتی را تجربه می‌کند

هرمزگان - با شعار «تابستونتو بساز»، جنوبی‌ترین شهرستان ایران، اوقات فراغت متفاوتی را تجربه می‌کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، مربی مسئول مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری بوموسی از برگزاری کارگاه‌های متفاوت و جذاب در تابستان امسال در مرکز فرهنگی هنری این شهرستان خبر داد.

زینب مرادزاده ادامه داد: مرکز فرهنگی هنری جنوبی‌ترین شهرستان ایران امسال با شعار «تابستونتو بساز» اوقات فراغت متفاوتی را برای کودکان ونوجوانان جزیره آغاز کرد. در همین راستا اعضا و والدین مرکز، سه شنبه میزبان مدرسین متخصص استان شدند.

مرادزاده افزود: در هفته گذشته نشست توجیهی کارگاه‌های تابستانه با حضور نوشین فرهادی کارشناس هنری کانون استان هرمزگان، سعید پهلوانی مدرس فن بیان با حضور والدین و اعضای نوجوان در سینما کودک این مرکز برگزار شد.

وی عنوان کرد: در هفته گذشته سه کارگاه تک جلسه‌ای ریتم و گیم ویژه مادر و کودک، آزمایشگاه و انیمیشن نیز برگزار شد.

مربی مسئول مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری بوموسی با اذعان به حضور محمد امین پاسلارزاده دبیر آکادمی فیزیک و نجوم در این جزیره و برگزاری کارگاه های علمی تصریح کرد: کارگاه آزمایشگاه به مدت سه ساعت و در سه بخش در این مرکز برگزار شد. بخش اول آزمایش‌ها با موضوع الکتریسیته و سپس استفاده از میکروسکوپ، بخش دوم با موضوع آزمایش‌های شیمیایی و بخش سوم با موضوع صوت و نور همراه با جلوه‌های ویژه برگزار شد.

زینب مرادزاده ادامه داد: مباحث ارائه شده در این کارگاه آشنایی با سیستم شنوایی و بینایی انسان، فیلترهای رنگی، سلول‌های رنگی چشم انسان، آشنایی با انواع لیزرها، آشنایی با قوانین شکست و بازتاب نور استفاده و آشنایی با انواع آینه‌ها و عدسی ها، آزمایش‌های شیمیایی، آزمایش‌های مثلث، آتش رسانایی بدن انسان، آزمایش‌های جذاب آب و آبگریز، نمایش لیزری همراه با جلوه های ویژه شادی بود.

وی اضافه کرد: همچنین کارگاه ریتم و گیم از دیگر کارگاه های برگزار شده در این مرکز بود و این کارگاه در یک ساعت با حضور والدین و اعضای نوباوه و نوخوان با هدف تقویت توجه دیداری در کودک، پرورش خلاقیت، تقویت مهارت شنیداری برگزار شد.

مرادزاده در پایان گفت: جلسه توجیهی تولید انیمیشن برای گروه سنی نونهال و نونگاه با حضور لادن خرمی مدرس کارگاه های تخصصی انیمیمیشن برگزار شد. این جلسه پیش نیاز برگزاری دوره های انیمیشن در مرکز فرهنگی هنری بوموسی بود.

به گزارش ایبنا، ابوموسی از جزایر ایران در خلیج‌فارس است که حدود ۱۲ کیلومتر مربع است و فاصله میان این جزیره و جزایر تنب به دلیل عمق مناسب آب، تنها مسیر قابل کشتیرانی برای نفتکش‌های بزرگ است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها