چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۵
عاشق‌ها این کتاب را نخوانند

ناصر پروانی ، نویسنده «کمی بی‌شعور باشیم» عنوان کرد: کتاب «کمی بیشعور باشیم» نقدی بر تمام آثار عاشقانه است به همین جهت در ابتدای کتاب آمده که عاشق‌ها این کتاب را نخوانند.

ناصر پروانی، نویسنده در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در خصوص دو کتاب آخر خود عنوان کرد: کتاب‌های «کمی بیشعور باشیم» و «به وقت کرونا» آخرین نوشته‌های من هستند که «کمی بیشعور باشیم» در نمایشگاه کتاب امسال به چاپ چهارم رسید. «کمی بی‌شعور باشیم» راه و رسم زندگی، موفقیت و خودباوری را در حوزه روانشناسی عمومی بررسی می‌کند. آینده‌نگاری در روابط و پرهیز از روابط مبهم و عدم ورود به روابط حاشیه‌دار از مسائلی محسوب می‌شود که برای یک زندگی موفق لازم هستند. هرکسی باید یاد بگیرد که در هر موقعیتی تصمیم درست را بگیرد و در روابطش به مثابه ابزار دیگران نباشد. زیاده‌روی در محبت کردن و بذل بخشایش به دیگران تا آنجا که فرد نیاز های اولیه و حیاتی خودش را به خاطر دیگران فراموش کند، نوعی عمر فروشی و آسایش فروشی به حساب می‌آید که همیشه مورد نقد و ایراد بوده است.

وی افزود: کتاب نقدی بر روش زندگی سراسر احساسی است که با رویکردی انگیزشی و بهره جستن از مفاهیم روانشناسی فردی تألیف شده است.

پروانی عنوان کرد: تصمیم گرفتیم که عواید فروش کتاب «کمی بی‌شعور باشیم» وقف امور خیریه و پوشاک کودکان نیازمند شود. همچنین فروش کتاب باعث شد یکی از زندانیان غیر عمد را با عواید آن آزاد کنیم.

پروانی تصریح کرد: کتاب «کمی بیشعور باشیم» نقدی بر تمام آثار عاشقانه است به همین جهت در ابتدای کتاب آماده که عاشق‌ها این کتاب را نخوانند. این کتاب برای افرادی است که زیادی از حد مهربان هستند و توصیه می‌کند افراد یک مقدار به دوست داشتن خودشان هم اهمیت دهند.

همچنین در خصوص کتاب «به وقت کرونا» افزود: در دوران کرونا داوری جشنواره عهد جانانه را برعهده داشتم، ۶۰۰ اثر به دبیرخانه ارسال شد و در نهایت ۱۵۰ اثر انتخاب شد. کتاب «به وقت کرونا» از انتشارات بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس تجمیع این آثار است که با هماهنگی صاحبان اثر و کار روی آن‌ها تدوین شد.

ناصر پروانی که در کارنامه خود آثار موفقی همچون مجموعه شعرهای «چهل‌وهیچ سالگی»، «اشک‌های سوالی»، «دوفنجان غزل» و «تهمت مستجاب» را دارد و در حیطه داستان‌نویسی آثار ارزشمندی همچون «مهربان‌تر از مرگ»، «سایه عاشقی» و «تابوت دخترانه» را تالیف کرده، این بار قلم خود را در ورطه کتاب‌های انگیزشی به آوردگاه نظر مخاطبان آورده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها