یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۱
آمادگی ارائه خدمات ۲۱ کتابخانه عمومی همدان در تابستان

همدان - رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان همدان از آمادگی ارائه خدمات ۲۱ کتابخانه عمومی شهری و روستایی همدان در تابستان امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در همدان، سید علی اصغر طباطبایی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اوقات فراغت تابستان فرصتی با ارزش برای کشف و رشد استعدادها و مهارت آموزی است اظهار کرد: کتابخانه‌های عمومی به عنوان یک ظرفیت فرهنگی می‌توانند نقش مهمی در غنی سازی اوقات فراغت و توسعه فرهنگ مطالعه نوجوانان و جوانان داشته باشند.

وی ادامه داد: در شهرستان همدان ۲۱ باب کتابخانه شهری و روستایی وجود دارد که امسال نیز همچون ادوار گذشته، با فرارسیدن فصل تابستان به منظور غنی سازی اوقات فراغت اعضا و دانش‌آموزان عضو کتابخانه‌ها، برنامه‌ریزی و تدارکات ویژه‌ای را انجام داده است.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان همدان تصریح کرد: بیش از ۸۰ فعالیت فرهنگی و آموزشی در محورهای مختلفی چون خواندن و مهارت‌های ادبی در کتابخانه‌ها پیش‌بینی شده است.

وی آموزش‌های ادبی را شامل آموزش نمایشنامه‌خوانی و اجرای نمایش، تندخوانی، حافظ‌خوانی و شاهنامه‌خوانی، نقالی، نوشتن خلاق، جمع‌خوانی کتاب در مناسبت‌های مختلف، نشست‌های کتاب با موضوعات ملی و مذهبی در ایام تابستان با همکاری محافل ادبی کتابخانه‌ها دانست.

طباطبایی آشنایی با روش‌های ساخت صنایع‌دستی در راستای حمایت از کارآفرینی و تقویت کسب و کارهای محلی مانند (چرم‌دوزی، قلم‌زنی، گلدوزی، روش تهیه پاپوش)؛ آموزش‌های ویژه روخوانی و روانخوانی قرآن، قرائت ادعیه و زیارت ائمه معصومین توسط محافل قرآنی کتابخانه‌ها را از دیگر آموزش‌ها عنوان کرد.

وی یادآور شد: مهارت‌های اجتماعی شامل (فن بیان و خلاقیت، کارگاه‌های آموزشی در زمینه عزت نفس، خودباوری و مهارت‌های زندگی) نیز برای تابستان در نظر گرفته شده است.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان همدان عنوان کرد: هنرهای تجسمی چون (نقاشی، اورگامی، کاردستی، سفالگری)، برگزاری اردوهای علمی _ فرهنگی و بازدید از باغ موزه دفاع مقدس و موزه تاریخ طبیعی، نمایش فیلم توسط کتابخانه‌های دارای ظرفیت آمفی تئاتر و.... از دیگر برنامه‌هایی است که در ایام تابستان در کتابخانه‌های عمومی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه سیزدهمین دوره جشنواره کتاب‌خوانی رضوی نیز در حال برگزاری است بیان کرد: تلاش می‌شود بخش اعظم فعالیت‌های کتابخانه‌ها در تابستان امسال به بزرگترین رویداد کتابخوانی کشور اختصاص یابد، چرا که هدف اصلی این مسابقه ملی ترویج فرهنگ کتابخوانی و تشویق مردم در رده‌های سنی مختلف به کتاب و کتابخوانی است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها