چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۰
نمایشگاه کتاب، قصه خوانی و معرفی کتاب در سراسر هرمزگان برگزار شد

هرمزگان - به مناسبت عید سعید غدیر خم، نمایشگاه کتاب، قصه خوانی، معرفی کتاب و مولودی خوانی در سراسر هرمزگان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، عید سعید غدیر خم به همت کتابخانه‌های عمومی هرمزگان در سراسر استان گرامی‌داشته شد.

نمایشگاه کتاب و قصه خوانی در شهر تخت بندرعباس

طیبه برخورداری کتابدار کتابخانه شیخ جعفرزمانی تختی شهرستان بندرعباس از برپایی یک روز شاد مثال زدنی در شادترین روز برای کودکان تخت خبر داد و گفت: جشن کودکان غدیری با حضور پرشور اعضای کودک کتابخانه شیخ جعفرزمانی تختی در بخش کودک همزمان با عید سعید غدیر خم با برنامه‌های متنوع فرهنگی برگزار شد.

وی ادامه داد: نمایشگاه کتاب، قصه خوانی، اجرای سرود، معرفی کتاب، مسابقه، مولودی خوانی، اهدای هدیه به همه شرکت کنندگان در گرامی داشت این روز برگزار شد.

ویژه برنامه‌های دهه ولایت و عید سعید غدیر خم در هرمز

رازیه زرنگاری مسئول کتابخانه ملاصدرای جزیره هرمز از برگزاری جشن عید غدیر با حضور پرشور کودکان و نوجوانان سخن گفت.

زرنگاری ضمن تبریک و تهنیت عید بزرگ غدیر خم گفت: این امامت است که حدود خدا را اقامه می‌کند و نمایانگر قدرت اسلام، امامت و ولایت است و ما کتابداران وظیفه داریم تا به نسل کودک و نوجوان که آیندگان و سازندگان کشور بزرگ اسلامی ایران هستند در مورد این عید بزرگ آگاهی لازم را بدهیم.

وی بیان کرد: به همین منظور مراسمی با حضور پرشور کودکان و نوجوانان در کتابخانه ملاصدرا برگزار شد و در این مراسم برنامه‌های متنوعی از جمله: معرفی کتاب، نشست کتابخوان، برپایی نمایشگاه کتاب، مسابقه نقاشی، بازی و … برگزار شد.

برپایی نمایشگاه کتاب به مناسبت عید ولایت در بندرلنگه

مسئول کتابخانه شهید جاویدالاثر مینکی از برگزاری جشن بزرگ غدیر ویژه اعضا کودک و نوجوان خبر داد.

مرضیه سقائی طلب ادامه داد: نمایشگاه «کتاب» با محوریت موضوعی غدیر خم و امام علی (ع) با بیش از ۲۰ عنوان کتاب در کتابخانه شهید جاویدالاثر مینکی برگزار شد.

وی اضافه کرد: کتاب‌هایی چون «بعثت، غدیر، عاشورا»، «شرح و تفسیر خطبه پیامبر اکرم (ص) در غدیر خم»، «دریغ از یک جواب»، «غدیر در آیینه»، «خلافت و ولایت از نظر قرآن و سنت»، «غدیر خم و پاسخ به شبهات»، «اسرار غدیر»، «انتخاب شایسته»، «غدیر در گذر تاریخ» و … منتخبی از عناوین این نمایشگاه به شمار می‌رود.

سقایی طلب افزود: در این جشن که با اجرای شعرخوانی، مسابقات جذاب مختلف، قصه خوانی و قصه گویی در زمینه عید غدیر برگزار شد، کودکان را با این واقعه آشنا و لحظات شادی برای آن‌ها رقم زد و همچنین به همه کودکان جوایزی با موضوع واقعه غدیر اهدا شد.

مسئول کتابخانه شهید مینکی هدف از این جشن را لمس واقعه غدیر و دهه ولایت توسط کودکان و نوجوانان بیان کرد و گفت: کتاب «آی بچه‌ها بدونید امروز روز غدیره» به قلم زهرا صحافی زاده به شرح و بیان واقعه غدیر خم به زبان کودکانه و در قالب شعر معرفی و جمع‌خوانی شد.

این کتابدار هرمزگانی در ادامه اذعان داشت: در راستای گرامی‌داشت ایام دهه ولایت و امامت، کتاب «میعاد با ابراهیم» به قلم دکتر علی شریعتی که پیرامون مناسک حج و ابراهیم نبی بحث می‌کند با حضور نوجوان در کتابخانه عمومی شهید جاویدالاثر مینکی معرفی و جمع‌خوانی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها