چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۹
افتتاح مجتمع فرهنگی و هنری شهید رئیسی در یزد/بهره‌برداری از۴۰ کتابخانه

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از افتتاح مجتمع فرهنگی و هنری در یزد به نام شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و بهره‌برداری از ۴۰ کتابخانه عمومی طی روزهای آتی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارشنبه (۶ تیرماه) درحاشیه جلسه هیئت دولت با حضور در جمع خبرنگاران حاضر و به پرسش آن‌ها پاسخ داد.

اسماعیلی با اشاره به اقدامات فرهنگی پیش رو، عنوان کرد: بخش مهمی از طرح‌های بزرگ فرهنگی کشور اکنون آماده بهره‌برداری است؛ مهمترین مجتمع فرهنگی و هنری که زیباترین مجموعه تاریخ فرهنگ و هنر است در یزد به نام شهید آیت‌الله رئیسی نامگذاری شده و به زودی افتتاح می‌شود.

وی افزود: البته قرار بود این طرح با حضور ایشان افتتاح شود که میسر نشد؛ همچنین بیش از ۴۰ کتابخانه عمومی در حال افتتاح است و ده‌ها مجتمع فرهنگی و هنری و پلاتوهای تئاتر در نقاط مختلف کشور در حال بهره‌برداری است.

اسماعیلی در ادامه به مجموعه برنامه‌های اربعین شهدای خدمت اشاره کرد و گفت: در همه مراکز شهری و روستایی مردم عزیز، علاقه‌مند و شیفتگان خدمت برای رئیس‌جمهور مراسم تدارک دیده‌اند، در تهران این مراسم با پخش سخنرانی دبیرکل حزب‌الله تهران و دکتر جمیله علم‌الهدی همسر فاضل و دانشمند رئیس‌جمهور شهید همراه خواهد بود.

وی با بیان اینکه مادحین اهل بیت (ع) و قاریان قرآن نیز در مجلس افاضه فیض خواهند کرد، تاکید کرد: همه همکاران با آمادگی کامل برای تسهیل در امر برگزاری مطلوب این برنامه همراه هستند.

به‌گفته اسماعیلی، برنامه بعدی در مشهد و چهل روز بعد از تدفین رئیس‌جمهور شهید عزیز در حرم مطهر امام رئوف (ع) برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها