چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۲
کتاب «سالمندی فعال و فعالیت جسمانی» منتشر شد

کتاب «سالمندی فعال و فعالیت جسمانی؛رهنمودها، تمرینات عملکردی و پیشنهادات» توسط انتشارات جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «سالمندی فعال و فعالیت جسمانی؛ رهنمودها، تمرینات عملکردی و پیشنهادات» نوشته گونسالو نونو فیگوئر دو دیاس و مایکل سانتوس کوسیرو و به قلم علی فتاحی عضو هیئت علمی گروه بیومکانیک ورزشی واحد تهران مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی، محبوبه دهنوی و کامبیز ناصری گروه بیومکانیک ورزشی واحد تهران مرکزی در ۱۸۸ صفحه در قطع وزیری ترجمه و به همت شعبه انتشارات جهاد دانشگاهی استان وارد بازار نشر شده است.

در معرفی کتاب آمده است: در سطح جهان، جمعیت بالای ۶۵ سال به سرعت در حال افزایش است. پیشرفت‌های پزشکی و فناوری در قرن گذشته تأثیر مثبت و قابل‌توجهی بر سلامت و رفاه عمومی شهروندان و امید به زندگی طولانی‌تر داشته است. مشارکت منظم در فعالیت جسمانی برای حفظ سلامتی، به ویژه با افزایش سن، ضروری است.

شواهد تحقیقاتی درخورتوجهی نشان داده است که افرادی که در سنین بزرگسالی فعال هستند، میزان کمتری از بیماری (مانند بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت، سرطان روده بزرگ و سینه) و ناتوانی را نشان می‌دهند. در مقایسه با همتایان غیرفعال خود، سالمندان فعال از نظر جسمانی، وزن سالمتر، عملکرد شناختی بالاتر و سلامت عملکرد عمومی بهتری را حفظ می‌کنند.

کتاب سالمندان فعال و فعالیت جسمانی: رهنمودها، تمرینات عملکردی و پیشنهادات، یک منبع برجسته را برای هر حرفه‌ای که با جمعیت سالمندان کار می‌کند، ارائه می‌دهد. ترکیب دانش نظری ضروری از فرآیند سالمندی و بیماری‌های رایج مرتبط با سن با اطلاعات کاربردی مورد نیاز برای طراحی برنامه‌های فعالیت جسمانی متناسب با سن که می‌تواند به طور ایمن و مؤثر توسط متخصصان آموزش دیده اجرا شود، از مهمترین دغدغه های متححصین علوم سلامت و تربیت بدنی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها