پنجشنبه ۷ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۸
دانشگاه صنعتی شاهرود میزبان جشنواره نهج‌البلاغه دانشگاهیان کشور شد

شاهرود- رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود از برگزاری مرحله دانشگاهی جشنواره نهج‌البلاغه در این دانشگاه خبر داد و گفت: این رویداد بزرگ ۹ مهرماه سال جاری برگزار می شود.

مرتضی ایزدی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در شاهرود، از برگزاری جشنواره نهج‌البلاغه دانشگاهیان کشور با عنوان جشنواره ملی رسا در دانشگاه صنعتی خبر داد و بیان کرد: مسئول برگزاری این جشنواره نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه صنعتی شاهرود است.

وی با بیان اینکه این رویداد در نهم مهرماه ۱۴۰۳ انجام خواهد شد، افزود: دواطلبان پس از ثبت‌نام، نام، نام خانوادگی، کد ملی و شماره دانشجویی را به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۸۵۶۱۱۶ ارسال کنند.

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود اظهار کرد: افراد پس از ثبت نام در سایت http://rasanahad.ir به کانال اصلی اطلاع‌رسانی جشنواره در ایتا، بله، روبیکا به نشانی rasanahad@ مراجعه کنند و سپس به آدرس rasashahrooduni@ دانشگاه صنعتی نیز بپیوندند.

ایزدی‌فرد با اعلام اینکه علاقمندانی که در یکی از بخش‌های رشته‌های ادبی، هنری، رسانه معارفی، پژوهشی مهارت دارند می توانند در سایت جشنواره ثبت نام کنند، بیان کرد: دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری به ۱۲ نفر از برگزیدگان بخش معارفی متعلق به جامعه دانشگاهی دانشگاه صنعتی شاهرود (دانشجویان، کارمندان و اساتید) که بیشترین امتیاز را در آزمون کسب کنند، علاوه بر بهره مندی از جوایز کشوری، جایزه یک میلیون تومانی نیز تقدیم خواهد کرد.

وی به محور موضوعات آثار جشنواره اشاره و عنوان کرد: علاقمندان می توانند آثار خود را با موضوع مرتبط با نهج البلاغه شامل سبک زندگی در نهج‌البلاغه، تربیت فرزند و فرزند آوری در نهج‌البلاغه، دشمن شناسی از نگاه نهج البلاغه و استکبار ستیزی و مقاومت در نهج‌البلاغه ارائه کنند.

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود گفت: مدیریت جهادی مبارزه با فساد از نگاه امام علی (ع)، روحیه جهادی از نگاه امام علی (ع)، رشد اقتصاد از منظر نهج‌البلاغه، تولید علم و فناوری در نهج‌البلاغه از دیگر محورهای این مسابقه و رویداد بزرگ است.

ایزدی‌فرد با اعلام اینکه متقاضیان می توانند در یکی از رشته‌های معارف مسابقه‌های کتابخوانی و مفاهیم و همچنین حفظ نهج‌البلاغه شرکت کنند، عنوان کرد: کتاب سیری در نهج البلاغه استاد شهید مطهری برای دانشجویان، کتاب نبوت‌ها در نهج البلاغه مقام معظم رهبری برای اساتید، کتاب تحکیم خانواده در نهج البلاغه برای کارکنان و خانواده‌ها برای مسابقه کتابخوانی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در مرحله دانشگاهی و مرحله استانی مسابقه مفاهیم از متن و ترجمه نامه ۳۱ و خطبه همام سوال طرح خواهد شد و در مرحله ملی مسابقه مفاهیم نیز از متن و ترجمه نامه ۳۱ و خطبه همام و نامه ۵۳ سوال طرح خواهد شد.

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود گفت: منبع آزمون حفظ نهج البلاغه در مرحله دانشگاهی نیمه اول جزوه کلمات قصار و در مرحله استانی از نیمه دوم جزوه کلمات قصار حفظ نهج البلاغه پرسیده خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها