چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۷
پژوهش مونوگرافی نیک‌آباد به اتمام رسید/ چاپ کتاب از پژوهش

پژوهش مونوگرافی نیک‌آباد از سوی پژوهشکده مردم‌شناسی با همکاری انجمن دوستداران میراث‌فرهنگی نیک آباد (ینگ آباد) به انجام رسیده، تدوین شده و به زودی به صورت کتاب به چاپ خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا ژیلا مشیری سرپرست پژوهش مونوگرافی نیک‌آباد با اعلام این خبر گفت: پژوهش مونوگرافی با همکاری گیتی دشتکی در پژوهشکده مردم‌شناسی و با مساعدت و همراهی انجمن دوستداران میراث‌فرهنگی نیک آباد (ینگ آباد) به انجام رسیده است.


او تصریح‌کرد: مونوگرافی، شیوه مبتنی بر بررسی و مطالعه تمام یا بخشی از جنبه‌های زندگی اجتماعی در یک شهر است. در این پژوهش تمام موضوعات مربوط به پژوهش مونوگرافی مورد بررسی قرار گرفت. هدف این پژوهش بررسی فرهنگ سنتی و فرهنگ کنونی این شهر بوده تا شناخت بیشتری از آن به دست آید.


سرپرست پژوهش مونوگرافی نیک‌آباد بیان کرد: با توجه به نوع پژوهش مونوگرافی، کار این بررسی توصیفی بوده و به مطالعه جنبه‌های متفاوت زندگی اجتماعی مردم این ناحیه با استفاده از ابزار مشاهده مشارکتی و حضور گروه پژوهش در میان مردم بوده است. با استفاده از دوربین و ضیط کننده صدا، به ثبت و ضبط اسنادی چون گویش‌ها و ادبیات شفاهی پرداخته شد.


مشیری افزود: نتیجه پژوهش مونوگرافی یا مردم‌نگاری می‌تواند کمک موثری برای سیاستگذاران حوزه شهری باشد تا جامعه خود را بیشتر شناخته و با توجه به آن برنامه‌ریزی‌های اجتماعی و سیاسی را انجام دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها