پنجشنبه ۷ تیر ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۹
جلسه سیاست‌گذاری جشنواره پایان‌نامه‌های برتر  ادبیات فارسی

به مناسبت برگزاری اولین دوره جشنواره پایان‌نامه‌های برتر زبان و ادبیات فارسی دومین جلسه شورای سیاستگذاری این جشنواره با حضور مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور پژوهشی وزارت علوم وتحقیقات و فناوری برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا در این جلسه که نمایندگان دانشگاه های تربیت مدرس، علامه طباطبایی، خوارزمی، شاهد، الزهرا، شهید بهشتی، فرهنگیان و تهران حضور داشتند نحوه برگزاری و محورهای علمی این جشنواره مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

جواد وندنوروز، رئیس بنیاد استاد شهریار در این جلسه لزوم شرکت تمام دانشجویان مقاطع تحصیلی دکتری و ارشد رشته زبان و ادبیات فارسی را در این دوره از جشنواره یادآورشد و با بیان اینکه تاکنون ۴۵۰ رساله و پایان‌نامه کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی به دبیرخانه جشنواره واصل شده است، افزود: کمیسیون یونسکو در ایران از این جشنواره حمایت معنوی می‌کند و گواهی پایان‌نامه‌های برگزیده با آرم کمیسیون یونسکو صادر خواهد شد.

مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی امور پژوهشی وزارت علوم نیز در این جلسه لزوم حضور انجمن‌های علمی زبان و ادبیات فارسی، تمام دانشگاه‌های کشور و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را یادآور شد و از زحمات و توجه بنیاد استاد شهریار در خصوص برگزاری این جشنواره قدردانی کرد و با تاکید بر لزوم علمی بودن شیوه‌نامه اجرایی این جشنواره افزود: برگزاری این جشنواره کمک شایانی به رونق تحقیق و پژوهش در دانشگاه‌های کشور خواهد کرد.

در این جلسه نجمه دری، مدیر گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه تربیت مدرس و دبیر علمی این جشنواره با بیان اهمیت برگزاری این جلسه جشنواره در خصوص داوری پایان‌نامه‌ها مطالبی ارائه کرد.

اولین جشنواره پایان نامه‌های برتر زبان و ادبیات فارسی با مشارکت وزارت علوم و تحقیقات و فناوری، کمیسیون ملی یونسکو، بنیاد استاد شهریار، دانشگاه تهران، دانشگاه تربیت مدرس و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آبان سال جاری در دانشگاه تربیت مدرس برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها