یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۱
کتاب «اخبار مرتضی نی‌داود» منتشر شد

قزوین- کتاب «اخبار مرتضی نی‌داود در مطبوعات از دوره قاجار تا عصر حاضر» به کوشش مهدی نورمحمدی توسط انتشارات ماهور منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قزوین، کتاب «اخبار مرتضی نی‌داود در مطبوعات از دوره قاجار تا عصر حاضر» شامل دو بخش است. در بخش اول که حاصل بررسی و جست‌وجوی گسترده در روزنامه‌ها و مجلات بعضاً دشواریاب است، هر گونه خبر مرتبط با مرتضی نی‌داود اعم از اعلان و گزارش کنسرت‌ها، فعالیت‌های هنری، زندگی، آثار، خاطرات و گفت‌وگوهای مطبوعاتی وی گردآوری شده است.

اعلان‌ها و اخبار مندرج در این بخش منجر به شناسایی نسبتاً کاملی از کنسرت‌های وی می‌شود. از جمله این کنسرت‌ها می‌توان به کنسرت‌های وی با عارف قزوینی اشاره کرد که در هیچیک از منابع مرتبط با زندگی و آثار نی‌داود به این تفصیل به آن اشاره‌ای نشده است.

در بخش دوم نیز تحت عنوان «پیوست»، گفت‌وگوهای رادیویی، تلویزیونی و محافل خصوصی او گردآوری و پیاده‌سازی شده است که به طور حتم برای علاقه‌مندان دربرگیرنده نکات سودمند و جالب توجهی خواهد بود.

مرتضی نی‌داوود موسیقیدان و نوازنده تار (۱۲۷۹- ۱۳۶۹) بود که تصنیف مرغ سحر از معروفترین آثار وی محسوب می شود.

پیش‌تر آثار متعددی در حوزه موسیقی از مهدی نورمحمدی منتشر شده که می توان به کتاب‎‌های «اخبار درویش خان در مطبوعات، از دوره قاجار تا عصر حاضر»، «اخبار و اسناد کلنل علی‌نقی وزیری»، «اخبار و اسناد قمرالملوک وزیری» اشاره کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها