دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۳
کارگاه نسخه و اسنادخوانی تاریخی در ارومیه برگزار خواهد شد

آذربایجان‌غربی- رئیس بنیاد ایران‌شناسی شعبه استان آذربایجان‌غربی گفت: کارگاه نسخه و اسناد خوانی تاریخی با به‌صورت حضوری و آنلاین از جمله برنامه‌های طرح پایتخت کتاب ایران برگزار خواهد شد.

سعید عضدالدینی ملکی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه، با بیان اینکه طرح پایتخت کتاب طرح پژوهشی است که دستگاه‌های فرهنگی در آن مشارکت دارند، گفت: بنیاد ایران‌شناسی یکی از ارگان‌های فعال در حوزه فرهنگی است که امسال در اجرای طرح «پایتخت کتاب ایران» حضور فعال خواهد داشت.

ملکی گفت: ترویج فرهنگ کتابخوانی از اهداف برنامه‌های پایتخت کتاب ایران به شمار می‌رود و یکی از عناصر مهم فرهنگ جامعه، کتاب است که باید در این زمینه تمام دستگاه‌ها همکاری‌های لازم را داشته باشند.

رئیس بنیاد ایران‌شناسی شعبه استان آذربایجان‌غربی بیان کرد: پیشینه فرهنگی و تاریخی ارومیه در کشور گویای ظرفیت موجود در این شهر به لحاظ رسیدن به معیارهای مطلوب در امر گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

وی افزود: برگزاری مسابقه کتابخوانی با محوریت کتاب‌های بومی به‌صورت مجازی، اجرای طرح پوستر مشاهیر استان و ارسال به مراکز فرهنگی استان اعم از کتابخانه‌ها و فرهنگسراها، چاپ کتاب‌شناسی شهرستان‌های استان و ارسال به کتابخانه‌های استان را از جمله برنامه‌های جنبی طرح «پایتخت کتاب ایران» است که اجرا خواهد شد.

ملکی افزود: همچنین برگزاری کارگاه نسخه و اسناد خوانی تاریخی با حضور اساتید مطرح کشوری به‌صورت حضوری و آنلاین، نقد و بررسی و رونمایی کتاب تلخصی کتاب‌های بومی و اهدا جوایز به بهترین‌ها، برگزاری جلسات تاریخ شفاهی محلات در فرهنگسرای شهر ارومیه، آموزش تاریخ شفاهی به دانش آموزان علاقمند در یکی از مدارس با هماهنگی اداره آموزش و پرورش استان و ترغیب برای نگارش کتاب به‌نام دانش آموزان از دیگر برنامه‌های این طرح است.

کارگاه نسخه و اسنادخوانی تاریخی در ارومیه برگزار خواهد شد

به گزارش ایبنا؛ جلسه مشترک بنیاد ایران‌شناسی شعبه آذربایجان‌غربی با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در نهم تیرماه سال‌جاری با عنوان طرح «پایتخت کتاب ایران» در محل بنیاد با حضور پیروز قادری، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، فرشید مرامی، کارشناس امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، و چند نفر از پژوهشگران بنیاد ایرانشناسی برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها