دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۸
«قدم یازدهم» اثری از زنده‌یاد سوسن طاقدیس به چاپ ۱۷ رسید

کتاب «قدم یازدهم» به نویسندگی زنده‌یاد سوسن طاقدیس و به کوشش انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، به چاپ هفدهم و شمارگان ۶۷ هزار و ۵۰۰ نسخه رسید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، این کتاب را که علیرضا گلدوزیان تصویرگری کرده، برای اولین‌بار در سال ۱۳۸۹ از سوی کانون منتشر شده است.

نسخه انگلیسی این کتاب نیز در سال ۱۳۹۳ و نسخه صوتی آن با روایت آزاده مقدم، گوینده قصه‌های شب رادیو، عرضه شده است.

همچنین، پویانمایی کتابِ «قدم یازدهم» به کارگردانی مریم کشکولی‌نیا با تکنیک کات‌اوت به سفارش امور سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تولید شده و با حضور در جشنواره‌های بین‌المللی، جوایز زیادی را از آن خود کرده است.

داستان این کتاب که برای کودکان بالای چهار سال (نوباوه) مناسب است، قصه شیری کوچک است که در قفس باغ‌وحش به دنیا آمده است. او هر روز در قفس قدم می‌زند و با ۱۰ قدم به دیوار فلزی قفس برخورد می‌کند. یک روز اتفاق جالبی افتاد. نگهبان قفس یادش رفت درِ قفس را ببندد و شیرکوچولو از قفس بیرون رفت؛ اما او عادت داشت فقط ۱۰ قدم مستقیم برود. اگر او قدم یازدهم را برمی‌داشت می‌توانست آزادی خود را به دست آورد و همه جهان را ببیند، و….

این کتاب تاکنون برگزیده دومین دوره جایزه ادبی پروین اعتصامی و بیست‌وسومین دوره کتاب سال جمهوری اسلامی ایران نیز شده است.

اطلاعات بیشتر:

کتاب «قدم یازدهم» در ۲۴ صفحه، شمارگان دو هزار نسخه و به بهای ۵۰ هزار تومان در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط