دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
مسئله توزیع کتاب و انبارداری ناشران بررسی شد

رئیس هیئت‌مدیره انجمن فرهنگی زنان ناشر، از بررسی موضوعاتی چون توزیع کتاب، انبارداری ناشران و دوره‌های آموزشی، در نشست انجمن فرهنگی هنری زنان ناشر خبر داد.

مریم جدلی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به نشست یکشنبه (۱۰ تیر ماه) انجمن فرهنگی هنری زنان ناشر گفت: این نشست با حضور محمدعلی مرادیان، مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

وی افزود: در این نشست اعضای هیئت‌مدیره و تعدادی از بانوان ناشر حضور داشتند، در شروع جلسه گزارشی از فعالیت‌های انجمن در حوزه کتاب و کتابخوانی و سایر فعالیت‌های فرهنگی ارائه شد و اعضا نیز سوالاتی را مطرح کردند؛ سپس مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای توسعه اهداف و برنامه‌های انجمن توصیه‌های راهبردی را گفتند.

جدلی با بیان اینکه بعد از ظهر روز گذشته، نشست دورهمی تیرماه اعضای انجمن برگزار شد، ادامه داد: در این بخش، اعضا نقاط قوت و ضعف سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را در قالب موضوعات مختلف بیان کردند.

به‌گفته وی، بحث و تبادل‌نظر درباره ثبت‌نام دوره‌های آموزشی در فصل تابستان، همچنین ارائه پیشنهاداتی برای حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی نیز در این جلسه بیان شد.

جدلی در ادامه با اشاره به دیگر موضوع این جلسه، عنوان کرد: «پخش کتاب» به‌عنوان یکی از چالش‌های صنعت نشر، مبحث دیگری بود که در این نشست به آن اشاره شد، در این مبحث به این موضوع مطرح شد که به دلیل طولانی مدت بودن بازپرداخت وجوه و زیاد بردن درصد مراکز پخش، بسیاری از بانوان ناشر به سراغ فروش اینترنتی رفته‌اند تا درآمدزایی داشته باشند.

وی ادامه داد: درباره مشکلات انبارداری و هزینه‌های سربار برای ناشران نیز بحث، تبادل‌نظر و راهکارهایی درباره کاهش هزینه‌ها با توجه به شرایط کنونی ارائه شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها