چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۹
برگزاری جشنواره ادبی و هنری آسیب‌های فرهنگی در خدابنده

زنجان- دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خدابنده گفت: جشنواره ادبی و هنری با موضوع آسیب‌های اجتماعی در خدابنده برگزار می‌شود.

عسگرعلی اسکندری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: مباحث مربوط به آسیب‌های اجتماعی یکی از موضوعات مهمی است که باید همه ارگان‌های ذیربط در آن تلاش کنند تا به حداقل‌ترین میزان در این بحث برسیم.

وی با اشاره به احصای آسیب‌های اجتماعی شهرستان خدابنده از طریق برش فرهنگی شهرستان گفت: برای ارائه راهکارهای عملیاتی و استفاده از توان فعالان این بخش نسبت به برگزاری جشنواره ادبی و هنری آسیب‌های فرهنگی اقدام شده است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خدابنده گفت: کاهش جمعیت، افزایش سن ازدواج، افزایش میزان طلاق، آسیب‌های فضای مجازی، بد اخلاقی‌های انتخاباتی، اعتیاد، آسیب‌های مراسمات ازدواج از جمله موضوعاتی است که در قالب این جشنواره به آن پرداخته می‎‌شود.

اسکندری همچنین به موضوع حجاب نیز اشاره کرد و افزود: چرایی و ضرورت حجاب و عفاف، راهکارهای ترویج حجاب و پاکدامنی، شبهات مرتبط با عفاف و حجاب، پیامدهای منفی بدحجابی از موضوعات محوری بخش حجاب جشنواره است.

وی قالب‌های ارسال آثار به این جشنواره را نقاشی، انشا، شعر، سرود، مقاله‌نویسی، نشریه الکترونیکی، فیلم کوتاه، کلیپ، خلاصه‌نویسی از کتاب خلاصه خوبی‌ها، عکاسی، عکس نوشته و تصویرسازی از طریق هوش‌مصنوعی اعلام کرد و گفت: همچنین بخش کتابخوانی این جشنواره نیز از کتاب حجاب استاد مطهری برگزار خواهد شد.

اسکندری با اشاره به اینکه مهلت ارسال آثار تا پایان شهریور ۱۴۰۳ است و زمان برگزاری جشنواره ۱۷ آبان ماه مصادف با میلاد حضرت زینب‌کبری (س) است، افزود: این مسابقات به صورت حضوری در روز جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ در محل سالن اداره آموزش و پرورش این شهرستان برگزار خواهد شد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خدابنده به جوایز جشنواره اشاره کرد و گفت: به آثار برگزیده جشنواره کمک هزینه سفر زیارتی به کربلای‌معلی، مشهد مقدس و هدایای نقدی اهدا خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط