پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۳
۳۱۰۰ نسخه کتاب جدید از مولفان کردستان خریداری شد

کردستان - مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان از خریداری سه هزار و ۱۰۰ نسخه کتاب جدید خبر داد و گفت: این مهم در راستای حمایت از تولیدات داخلی، گرامیداشت روز قلم و تقویت منابع کتابخانه‌های عمومی استان صورت گرفت.

معصومه حسنی خونسار، به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سنندج اظهار کرد: ۴۱ عنوان کتاب جدید در یه هزار و ۱۰۰ نسخه کتاب از مولفان بومی توسط اداره کل فرهنگ کتابخانه‌های عمومی استان خریداری و به کتابخانه‌های سراسر استان ارسال شد.

وی با اشاره به موضوع این کتاب‌ها افزود: این کتاب‌ها در حوزه‌های مختلف ادبیات، تاریخ، هنر، علوم اجتماعی و … برای رده‌های سنی بزرگسال و کودک و نوجوان تهیه شده‌اند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان، به اهداف این طرح اشاره و عنوان کرد: حمایت از نویسندگان، مترجمان و ناشران بومی استان، غنی‌سازی منابع کتابخانه‌ها و ترویج فرهنگ مطالعه در بین آحاد مردم، به خصوص کودکان و نوجوانان از جمله اهدافی است که در خرید این مجموعه مورد توجه قرار گرفته است.

حسنی خونسار با بیان اینکه در انتخاب این کتاب‌ها، به تنوع موضوعی، کیفیت محتوا و همچنین نیاز مخاطبان کتابخانه‌ها نیز توجه ویژه‌ای شده است، گفت: امیدواریم با اجرای این طرح، شاهد افزایش رغبت مردم به مطالعه کتاب و استفاده از منابع کتابخانه‌های عمومی باشیم.

وی با اشاره به عناوین کتاب، افزود: کتاب‌های همچون (صدای پای آب به نویسندگی گلاله صادقی، سوز فراق، نویسنده جمال احمدی، شاماران نویسنده جبار شافعی زاده و عناوین مختلف دیگر از جمله این کتاب‌ها و گامی مثبت در جهت حمایت از فرهنگ و علم در این استان است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان اظهار امیدواری کرد که با غنی شدن منابع کتابخانه‌ها و افزایش تنوع کتاب‌ها، مردم به خصوص کودکان و نوجوانان، دسترسی بهتری به منابع علمی و فرهنگی خواهند داشت و می‌توانند از این طریق، دانش و آگاهی خود را افزایش دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها