یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۵
کمک ۳ میلیارد تومانی شهرداری زنجان به پارک موزه دفاع مقدس

زنجان- رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر زنجان گفت: اعتبار کمکی شهرداری زنجان به پارک موزه دفاع مقدس سه میلیارد تومان افزایش می‌یابد.

منصرر مرادلو در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: استان زنجان دارای یادگاران بسیاری از دوران دفاع مقدس است و در همین راستا نظر مجموعه استانی بر احداث یک مجموعه برای گردآوری اثار ارزشمند این دوران است.

وی با اشاره به اینکه استفاده از ابزار هنر، تاریخ نگاری، ثبت آثار و وصیتنامه‌های شهدا، انتشار کتب مختلف از خاطرات رزمندگان اسلام و ایجاد موزه دفاع مقدس از جمله روشهای حفظ و نگهداری و تبیین دستاوردهای ایران اسلامی در هشت سال جنگ نابرابر مقابل رژیم بعثی از موثرترین روش‌ها در انتقال فرهنگ دفاع مقدس است، افزود: خوشبختانه پارک موزه دفاع مقدس استان در این راستا فعالیت داشته و مراحل ساخت آن پیشرفت خوبی دارد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر زنجان گفت: باغ موزه دفاع مقدس زنجان نیز به عنوان یک مجموعه فرهنگی و مطالعاتی با ابعاد ملی و بین‌المللی در سال ۱۳۸۹ در زمینی به وسعت ۲۲ هکتار در مجموعه تفریحی گردشگری گاوازنگ زنجان در حال ساخت است.

وی با اشاره به اینکه ۱۰۰ هزار اثر در قالب خاطرات، دست نوشته، لوازم ارزشمند رزمندگان دفاع مقدس و کتاب‌های دفاع مقدس در استان گردآوری شده است، افزود: این آثار در قالب موزه در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

مرادلو با بیان اینکه شهرداری و شورای شهر حامی اجرای چنین طرحهای فرهنگی است، اضافه کرد: در همین راستا امسال میزان کمک شهرداری به این مجموعه فرهنگی ۳ میلیارد تومان افزایش یافته است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر زنجان افزود: فاز اول این موزه شامل اسناد جمع آوری شده و کتابخانه با مجموعه ای از آثار تالیفی در خصوص جبهه و جنگ، فیلم، دفترچه خاطرات شهدا و کتاب در وسعت ۶ هکتار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط