چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۰
واقعه عاشورا ظرفیت پرداخت فراوانی در ادبیات کودک و نوجوان دارد

زهرا محسنی‌فرد، کارشناس کتاب کودک و نوجوان ضمن معرفی سه اثر کودک و نوجوان در حوزه ادبیات عاشورایی، گفت: واقعه عاشورا به دلیل شخصیت‌های متفاوتی که در آن حضور دارند، ظرفیت‌های فراوانی برای پرداخت در ادبیات کودک و نوجوان دارد.

زهرا محسنی‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در مورد وضعیت ادبیات عاشورایی کودک و نوجوان در سال‌های اخیر گفت: واقعه عاشورا به دلیل شخصیت‌های متفاوتی که در آن حضور دارند، ظرفیت‌های فراوانی برای پرداخت در ادبیات کودک و نوجوان دارد. همانطور که مشهود است شما در کربلا کودک دارید، سالمند دارید، نوجوان دارید، تازه‌داماد دارید، زن میانسال قوی دارید و همه این شخصیت‌ها به طور جداگانه ظرفیت‌های ویژه‌ای برای داستان‌پردازی هستند. در سال‌های اخیر شاید تلاش‌هایی به شکل نقطه‌ای در این زمینه انجام شده باشد؛ ولی فکر می‌کنم ما با آنچه که باید در این مسیر اتفاق بیفتد، فاصله داریم.

این کارشناس کتاب کودک و نوجوان در ادامه صحبت‌های خود، کتاب‌هایی در حوزه ادبیات عاشورایی برای مطالعه در ایام محرم به کودکان و نوجوانان پیشنهاد کرد. او درخصوص معرفی این کتاب‌ها بیان کرد: من به نوجوانان کتاب «در کنار او فقط تو بوده‌ای» نوشته فریبا کلهر از انتشارات دفتر نشر فرهنگ اسلامی را معرفی می‌کنم. این کتاب ۸۴ صفحه‌ای رمان زیبایی برای نوجوانان است که زاویه‌دید متفاوتی دارد. همچنین برای کودکانی که تقریباً بالای ۹ سال دارند کتاب «اسبی که دو بال داشت» از مجموعه «باادب چون…» نوشته زهرا زواریان از نشر مهرک را معرفی می‌کنم و به کودکانی هم که تقریباً مابین ۶ تا ۹ سال دارند، مجموعه سه جلدی «مجموعه قصه‌های امام حسین برای کودکان» از نشر مهرک را پیشنهاد می‌کنم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط