چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۰
کتاب‌های «قصه‌هایی از حضرت محمد(ص)» توسط کودکان نراقی خوانش شد

مرکزی - نشست کتابخوانی رضوی با حضور جمعی از کودکان شهر نراق - محلات از توابع استان مرکزی با خوانش کتاب‌های «قصه‌هایی از حضرت محمد(ص)» در کتابخانه عمومی فاضلین نراقی این شهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اراک‌، در این نشست کتاب‌های «قصه‌هایی از حضرت محمد (ص)»؛ مربوط بخش ویژه سیزدهمین جشنواره کتابخانه رضوی در بخش کودکان قرائت و معرفی شد.

در این خوانش ادبی؛ کتاب «تولد» توسط حسنا سادات حسینی؛ کتاب «زندگی در صحرا» توسط کیانا عابدی؛ کتاب «یک سال با مادر» توسط حلما طلوعی؛ کتاب «سفر به شام» توسط ریحانه سادات میرهاشمی و کتاب «به دنبال گل گندم» توسط زهرا شریفی خوانده و معرفی شد.

به گزارش ایبنا؛ کتاب‌های خوانده شده در این نشست ادبی در ادامه مرور می‌شود.

زندگی در صحرا

کتاب «زندگی در صحرا»؛ به شرح زندگی پیامبر اسلام (ص) در زمان کودکی و زندگی وی در صحرا و به شرح مختصری از رویدادهای دوران خردسالی حضرت محمد (ص) پرداخته است.

یک سال با مادر

کتاب «یک سال با مادر» حاوی داستان تاریخی درباره سال‌های اندک زندگی حضرت محمد (ص) در کنار مادر بزرگوارشان است و طی داستان با برخی از رویدادهای دوران زندگی پیامبر اسلام (ص) آشنا می‌شوید.

سفر به شام

عموم مورخین و اهل حدیث از دانشمندان شیعه و اهل سنت با اندک اختلافی داستان سفر محمد (ص) را به شام در معیت عمویش ابوطالب و برخورد آن حضرت را با «بحیرا» نقل کرده‌اند و...

مقصد در این سفر شهر بصری بود که در آن زمان یکی از شهرهای بزرگ شام و از مهم‌ترین مراکز تجارتی آن است به شمار می‌رفت.

به دنبال گل گندم

در این داستان شناخت دوست خوب که ارزش زیادی در زندگی دارد؛ به کودک آموزش داده می‌شود. هر کدام از داستان‌های این مجموعه بر اساس مفهوم حدیثی از معصومین (ع) نوشته شده و مناسب گروه سنی الف و ب است. با خوانش این کتاب برای کودک؛ آن‌ها با مفهوم دوستی و وفای به عهد زندگی آشنا می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها