شنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۶
استفاده از طرح‌های پژوهشی در زمینه کاهش هزینه‌های درمانی در استان یزد

یزد - مدیردرمان تأمین اجتماعی یزد از استفاده طرح‌های پژوهشی در زمینه کاهش هزینه‌های درمانی در استان یزد و پوشش ۸۰ درصد جمعیت استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، حامد هاتفی، ظهر شنبه در جمع اصحاب رسانه استان گفت: خوشبختانه در بحث ضریب پوشش قریب به ۸۴ درصد شهر یزد و بیش از ۸۰ درصد مردم استان تحت پوشش بیمه قرار دارند.

وی افزود: پوشش خدمات ناباروری از جمله اقدامات ما بوده است که ۹۰ درصد هزینه‌ها بارداری و ناباروری تحت پوشش قرار گرفت که در دولت شهید رئیسی اتفاق افتاد.

هاتفی بیان کرد: بحث مراکز درمانی در سازمان تأمین اجتماعی شامل دریافت خدمات رایگان در مراکز ملکی سازمان است و بعد از وزارت بهداشت که متولی اصلی درمان است سازمان تأمین اجتماعی رتبت دوم را دارد.

وی افزود: در استان یزد بیش از ۱۴۰۰ مرکز از درمان مستقیم ما خدمات ارایه می‌دهند و در درمان غیر مستقیم نیز با پرداخت فرانشیز توسط بیماران خدمات ارایه می‌شود.

مدیردرمان تأمین اجتماعی یزد بیان کرد: تحت پوشش قرار گرفتن ۱۰۷ بیماری خاص در سازمان تأمین اجتماعی از جمله اقدامات دیگر بود که صورت گرفت.

هاتفی گفت: در سه سال گذشته در درمان مستقیم ساخت بیمارستان ۱۵۰ تختخوابی سرطان، ساخت درمانگاه شهرستان خاتم، درمانگاه بیمارستان شهدای کارگر، درمانگاه مهریز را در دست اقدام داریم.

وی افزود: تا پایان اسفند ماه بیش از ۳۶۷ هزار نفر تحت پوشش قرار گرفتند و ۵۷۶ هزار نفر تبعه آن‌ها هستند و مستمری بگیران نیز ۹۶ هزار نفر و بیش از ۹۶ هزار آفر نیز تبعه هستند.

مدیردرمان تأمین اجتماعی یزد بیان کرد: ۲۸۷ هزار بیمه شده اجباری در استان داریم و ۱۳ هزار نفر نیز بیمه شده اختیاری دارند.

وی در پاسخ به سؤال ایبنا مبنی بر استفاده از پژوهش‌ها در رابطه با کاهش هزینه‌ها گفت: به منظور کاهش هزینه‌های درمانی در مراکز استانی سعی کرده‌ایم از کارهای پژوهشی استفاده کنیم و از این طرح‌ها نیز حمایت می‌کنیم.

حسین ثقفی معاون تعهدات بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی استان یزد نیز تأمین اجتماعی را حقی همگانی خواند و گفت: برای اینکه عموم مردم بتوانند از این خدمات بهره‌مند شوند، تسهیل ارائه خدمات به بیمه شدگان مورد اهتمام قرار گرفت.

وی با اشاره به ارائه ۵۶ خدمت از طریق سامانه‌های تأمین اجتماعی به صورت آنلاین به بیمه شدگان و بدون حضور فیزیکی افراد، افزود: در مورد بیمه شدگان خاص نیز هم‌اکنون به راحتی بیمه شدگان می‌توانند از طریق این سامانه با تأمین اجتماعی انعقاد قرارداد کرده و از خدمات تأمین اجتماعی بهره‌مند شوند.

ثقفی ضمن تشریح تعهدات کوتاه مدت و بلندمدت سازمان تأمین اجتماعی، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با توجه به راه‌اندازی سامانه تأمین اجتماعی، طی سال ۱۴۰۲ در جذب بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی به اندازه کل سنوات گذشته موفق بودیم.

وی با بیان اینکه در استان یزد در مجموع یک میلیون و ۱۳۷ هزار و ۳۱۵ نفر معادل ۸۰ درصد از جمعیت استان مشمول مقرارت تأمین اجتماعی هستند، گفت: در شهر یزد نیز ضریب بیمه‌ای تأمین اجتماعی، ۸۴ درصد از جمعیت شهر یزد را شامل می‌شود.

محمدعلی میرزایی مدیر کل تأمین اجتماعی استان یزد نیز در این نشست گفت: مفتخریم در استان یزد بالغ بر ۸۰ درصد جمعیت استان تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند به طوری که یزد از حیث ضریب تحت پوشش بیمه‌شدگان، رتبه اول کشور را دارد.

میرزایی خاطرنشان کرد: در حال حاضر از مجموع یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت استان، یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند که از علل عمده آن نیز صنعتی و مهاجرپذیر بودن استان و فرهنگ بالا و غنی مردم یزد ذکر کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط