چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۸
امانت‌گیری ۱۷۷ هزار کتاب از کتابخانه‌های خراسان شمالی در فصل بهار

خراسان شمالی- مدیرکل نهاد کتابخانه‌های خراسان شمالی گفت: طی سه ماهه نخست سال جاری تعداد ۱۷۷ هزار کتاب از کتابخانه‌های استان توسط علاقه‌مندان و اعضای کتابخانه‌ها به امانت گرفته شده است.

مهدی آریان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بجنورد بیان کرد: در استان خراسان شمالی ۷۵ باب کتابخانه فعالیت دارند که تعداد ۶۶ کتابخانه آن نهادی، ۹ کتابخانه مشارکتی است.

وی افزود: هم‌اکنون ۶۰ هزار نفر عضو کتابخانه‌های استان هستند که نرخ عضویت به ازای هر ۱۰۰ نفر ۶.۷۷ صدم درصد است.

آریان با اشاره به رشد تعداد کتاب‌های موجود در کتابخانه‌ها در سه سال گذشته تصریح کرد: به صورت مستمر طرح وجین کتاب در کتابخانه‌های خراسان شمالی انجام تا کتاب‌های فرسوده، بدون مخاطب، تکراری از چرخه حضور در قفسه‌ها حذف شوند.

آریان خاطرنشان کرد: با اجرای طرح وجین حدود ۸ هزار کتاب در کتابخانه های خراسان شمالی وجین شده است.

وی تاکید کرد: فعالیت کتابخانه‌های استان خراسان شمالی تنها منحصر به امانت‌گیری کتاب نیست و فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی بسیاری نیز در کتابخانه‌ها انجام می‌شود که یکی از فعالیت‌های انجام شده افتتاح ۱۰ مرکز مشاوره راه زندگی در ۱۰ کتابخانه عمومی با همکاری مشترک نهاد کتابخانه‌ها و کمیته امداد امام خمینی (ره) بوده است.

آریان گفت: سرانه کتاب به ازای هر ۱۰۰ نفر ۱۱۷.۰۹ است و تعداد کتاب‌های موجود در سراسر استان ۱ میلیون ۲۷ هزار و ۱۴۶ جلد است.

وی در پایان بیان کرد: فضای کتابخانه‌های استان خراسان شمالی ۶۰ هزارو نود متر مربع است که از استاندارد فدراسیون بین‌المللی انجمن‌ها و موسسه های کتابداری کمتر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها