پنجشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۹
کتابخانه‌های دو شهر «تیتکانلو» و «سنخواست»خراسان شمالی به بهره‌برداری خواهد رسید

خراسان شمالی- مدیرکل نهاد کتابخانه‌های استان خراسان شمالی گفت: همزمان با هفته دولت و دهه فجر در سال جاری دو شهر تیتکانلو و سنخواست صاحب کتابخانه عمومی خواهند شد.

مهدی آریان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بجنورد، بیان کرد: برای ساخت این دو کتابخانه عمومی در شهرهای سنخواست و تیتکانلو ۸۰ میلیارد ریال اعتبار از محل تملک دارایی استان خراسان شمالی هزینه شده است.

وی با اشاره به پیشرفت خوب این دو کتابخانه عمومی تصریح کرد: کتابخانه عمومی شهر تیتکانلو با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی در هفته دولت و کتابخانه عمومی شهر سنخواست با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی در دهه فجر امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

آریان با اشاره به زیربنای این دو کتابخانه افزود: عملیات ساخت‌وساز کتابخانه‌های عمومی شهر سنخواست و تیتکانلو به ترتیب در مساحتی هزار متر مربعی و زیربنای ۴۲۰ متر مربع و در حال ساخت است.

وی با اشاره به سرانه کتابخانه‌های عمومی افزود: سرانه کتابخانه‌های عمومی به ازای هر ۲۵ هزار نفر محاسبه می‌شود که این سرانه در استان ۲.۱۴ است.

آریان فضای زیر بنایی کل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی را ۲۶ هزار و ۴۷ متر مربع عنوان کرد و گفت: در شاخص سرانه زیر بنا به ازای هر ۱۰۰ نفر جمعیت، سرانه استان خراسان شمالی ۲.۹۷ متر مربع است.

وی در پایان با بیان تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی استان تصریح کرد: در حال حاضر تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی استان ۵۹ هزار و ۹۶۸ نفر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها