جمعه ۲۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۲
۱۲ هزار باب کتابخانه در کانون‌های مساجد فعال است

زنجان- معاون پشتیبانی و توسعه منابع ستاد کانون‌های مساجد کشور گفت: حدود ۱۲ هزار باب کتابخانه در کانون‌های مساجد فعال است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، مهدی الله‌وردی زاده ظهر جمعه در جریان سفر به زنجان و بازدید از کانون‌های مساجد استان در جمع مسئولان فرهنگی استان اظهار کرد: در حال حاضر ۲۶ هزار کانون فرهنگی و هنری در سطح کشور فعال است.

وی ادامه داد: بر اساس آمارهای موجود ۱۲ هزار و ۱۴۰ باب از کتابخانه‌های مساجد، تحت پوشش ستاد کانون‌های فرهنگی مساجد کشور هستند که این مراکز دارای کتابدار ثابت، نرم افزار ثبت کتاب، قرائت‌خانه و مخزن ثبت کتاب هستند.

معاون پشتیبانی و توسعه منابع ستاد کانون‌های مساجد کشور با اشاره به اینکه مساجد با ظرفیت های مختلفی که دارند، می توانند برای تسهیلگری در آموزش‌های مهارتی نقش محوری داشته باشند، اضافه کرد: باید از ظرفیت کانون‌ها به نحو احسن استفاده شود.

وی به اجرای طرح تابستانی «مسجد، کانون نشاط» در کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور اشاره کرد و ادامه داد: در سطح کشور حدود ۸۰ هزار مسجد شهری و روستایی وجود دارد که ۶۰ هزار از این تعداد، می تواند مخاطب کانون های فرهنگی هنری برای برگزاری برنامه های مختلف باشد.

مدیر ستاد فرهنگی و هنری کانون‌های مساجد استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴۱۴ باب کانون فرهنگی و هنری در استان زنجان فعال است، اظهار کرد: ۵۸ درصد کانون‌های فعال استان در روستاها واقع شده است.

اجرای طرح تابستانی در ۲۰۰ کانون مساجد زنجان

محسن اسلامی ادامه داد: در حال حاضر طرح تابستانی «مسجد کانون نشاط» در ۲۰۰ باب از کانون های مساجد استان در حال اجراست.

وی با اشاره به اینکه اجرای برنامه‌های تابستانی کانون‌های مساجد برای حدود ۸ هزار نوجوان طراحی و پیش‌بینی شده است، گفت: اهداف برنامه های اوقات فراغت امسال هم افزایی تشکیلاتی بین ارکان مساجد و کارِ بیشتر بر رویکرد تربیتی است.

مدیر ستاد فرهنگی و هنری کانون‌های مساجد استان زنجان در ادامه با اشاره به وجود ۷۰ کتابخانه مخزن دار در استان گفت: سال گذشته طرحی با عنوان «پایش کتابخانه‌های مساجد» در حال اجرا است که بخشی از کتاب‌هایی که برای مسجد کاربرد ندارد به کتابخانه های دیگر اهدا می‌کنیم تا کتاب‌های جدید به کتابخانه‌های مساجد تزریق بشوند.

وی گفت: در بحث ترویج کتاب و کتابخوانی با موضوع خوانش کتاب، شنبه‌های کتاب و… عملیاتی را در رویدادهای فرهنگی تعریف کرده‌ایم.

مدیر ستاد فرهنگی و هنری کانون‌های مساجد استان زنجان به برگزاری طرح «تعالی و نشاط مسجد و محله» از سری برنامه های طرح قرارگاه شهید آوینی در بین یک هزار نفر از بچه های مسجد اشاره کرد و یادآور شد: این طرح در محورهای قرآن و عترت، کتاب و کتابخوانی، تربیتی و اردویی، رسانه، تئاتر، سرود، مهارت و کارآفرینی برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط