جمعه ۲۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۰
مسابقه کتابخوانی با محوریت زندگی شهید «علیرضا ماهینی» برگزار می‌شود

بوشهر - مسابقه بزرگ کتابخوانی بر اساس کتاب «دلداده؛ زندگینامه سردار شهید علیرضا ماهینی» تألیف زهرا سبزه‌علی، نویسنده حوزه دفاع مقدس به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر با اعلام این خبر گفت: این مسابقه بزرگ کتابخوانی بر اساس زندگی شهید علیرضا ماهینی، شهید شاخص استان بوشهر در سال ۱۴۰۳ به صورت غیرحضوری و آنلاین برگزار می‌شود.

امیر حسین احمدپور افزود: متقاضیان شرکت در این مسابقه بزرگ کتابخوانی از تیر تا پایان شهریور فرصت دارند کتاب دلداده را که زهرا سبزه‌علی در ۳۰۸ صفحه به رشته تحریر درآورده است، مطالعه کنند و ۵ مهرماه ۱۴۰۳ در آزمون این مسابقه شرکت کنند.

به گفته وی، کتاب دلداده حاصل روایت سفری برای کشف خویشتن است؛ خویشتنی که در آیینه رفتار و کردار مردی بزرگ همچون شهید علیرضا ماهینی کشف و شناخته می‌شود. این کتاب فرصتی دوباره است برای آشنایی با زندگانی و حالات و روحیات شهید ماهینی که برای نسل دیروز و امروز به عنوان شاخصی برای زندگی، کار و مدیریت می‌تواند شناخته شود.

احمدپور سپس به جوایز این مسابثه بزرگ کتابخوانی اشاره و تصریح کد: به نفرات اول تا سوم به ترتیب جوایز ۵۰، ۴۰ و ۳۰ میلیون ریالی و همچنین به دیگر برگزیدگان این رویداد به قید قرعه ۱۰۰ جایزه نقدی دیگر اهدا خواهد شد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر یادآور شد: علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت نام در این مسابقه، به نشانی اینترنتی دبیرخانه این رویداد yun.ir/deldade_bu مراجعه کنند.

به گزارش ایبنا؛ شهید علیرضا ماهینی در سال ۱۳۳۵ در کوی جلالی بوشهر در خانواده‌ای فرهنگی و مذهبی به دنیا آمد. علاقه بیش از حد شهید به مطالعه کتاب و استفاده از ارتباط با روحانیون و علما بهترین وسیله شکوفایی نبوغ او شد. شهید ماهینی در سال ۱۳۵۳ موفق به اخذ دیپلم از هنرستان حاج جاسم بوشهر شد، او پس از پایان دوره هنرستان، بدون کنکور وارد دانشکده مهندسی علم و صنعت تهران شد و سرانجام در رشته الکترونیک دانشسرای عالی ایران مهر دانش‌آموخته شد.

او در دوران پیش از انقلاب از مبارزانی بود که علیه رژیم پهلوی فعالیت می‌کرد. شهید سپس با آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، عازم جبهه‌های نبرد شد و با رشادت‌هایی که از خود نشان داد، فرمانده بخشی از ستاد جنگ‌های نامنظم دکتر مصطفی چمران و فرمانده محور در عملیات طریق‌القدس شد. او سرانجام ۲۳ بهمن ۱۳۶۰ به علت اصابت ترکش به سرش در عملیات تنگه چزابه به شهادت رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها