شنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۳
تجهیز و راه‌اندازی فرهنگسرای کتاب و شعر و ادب در شهر یزد

یزد - رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد از تجهیز و راه‌اندازی فرهنگسرای کتاب و شعر و ادب در شهر یزد خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، حجت الاسلام سیدناصر حیدری پیش از ظهر شنبه در نشست خبری با اشاره به اقدامات فرهنگی شورای شهر یزد گفت: خوشبختانه با حمایت‌های مسئولان استانی و همکاری شورا توانستیم اقدامات خوبی در زمینه‌های فرهنگی در استان انجام دهیم.

وی افزود: یکی از اقدامات در این زمینه، ترویج فعالیت‌های کتاب و کتابخوانی است که حمایت از رویدادهای این حوزه را دنبال کرده‌ایم.

حیدری ادامه داد: فعالیت‌های زیرساختی در سطح شهر یزد به عنوان گام اساسی شورای اسلامی شهر یزد در این دوره است و نمونه آن نیز توجه به فرهنگسراها و ایجاد این بخش فرهنگی در کنار مساجد، تکایا و حسینیه‌ها است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: ایجاد فرهنگسرای کتاب در دستور کار شورا قرار گرفت و این حرکت فرهنگی را انجام دادیم و این فرهنگسرا با هدف ترویج مطالعه و کتابخوانی در ابتدای خیابان ایرانشهر در حال نهایی شدن و تجهیز است.

وی گفت: در کنار آن نیز فرهنگسرای شعر و ادب را در دستور کار خود قرار دادیم که در حال تجهیز است و امیدواریم به زودی در دسترس اهالی فرهنگ و ادب قرار گیرد.

حیدری ادامه داد: در زمینه فرهنگسراها نیز مرکز وحی و اندیشه در خانه چارسوقی‌ها در حوزه باورهای اسلامی و زیبایی‌های اسلام، مرکز مطالعات اسلامی بانوان، پژوهشکده مادر و فرزند، فرهنگسرای رسانه، فرهنگسرای کتاب دنبال کرده‌ایم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد بیان کرد: بزرگترین و مجهزترین نمایشگاه ساختار اسلام نیز از جمله اقدامات دیگر شورای شهر یزد بوده و مجموعه علمی آموزشی و شهر بازی معارفی نیز در کنار آن دنبال شده است.

وی گفت: مجموعه کارخانه جنوب که سال‌ها مانده در حال ایجاد رویدادهای ماندگار فرهنگی و مذهبی و سرگرمی است.

حیدری همچنین با اشاره به اقدامات عمرانی در این دوره بیان کرد: عدم اطلاع از تأسیسات زیر زمینی و قدیمی بودن آن‌ها و اتفاقات پیش‌بینی نشده، اعتبار جابه‌جایی تأسیسات به عنوان دو مشکل اصلی ما در انتقال و جابه‌جایی تأسیسات است.

وی افزود: در منطقه یک پنج پروژه، منطقه ۲ هفت پروژه، منطقه ۳ چهار پروژه، منطقه ۴ پنج پروژه و در ناحیه تاریخی نیز دو پروژه در حوزه معابر در دست عملیات و اقدام است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد بیان کرد: زمین‌های چمن به محلات تحویل شده که نمونه آن زمین چمن مصنوعی کوچه بیوک، پارک دانش امامشهر، پارک امام سجاد امامشهر، قلعه خیرآباد، زمین ساحلی پنبه کاران، بدمینتون پارک غدیر، اسکیت مهرآوران، پتانگ محمود آباد، پتانگ شهدای مهرآباد از جمله این پروژه‌ها بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط