یکشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۷
کتاب «طوعه»؛ زندگی زنی قهرمان رونمایی شد

هرمزگان - به همت اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان، کتاب «طوعه» زندگی زنی قهرمان رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم، آئین رونمایی از کتاب طوعه نوشته «بهزاد پودات» برگزار شد.

حجت الاسلام بهزاد پودات، نویسنده این کتاب در این مراسم ضمن عرض تسلیت ماه محرم و شهادت اباعبدالله الحسین (ع) و یارانشان از نقش زنان در حادثه عاشورا یاد کرد و گفت: در تمام ادوار تاریخ چه از نظر سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و جهاد، شاهد حضور زنان در جریان‌ها و حادثه‌های مهم بوده‌ایم به طوری که در صحنه عاشورا به جز هفتاد و دو تن، نیمی از یاران امام حسین (ع)، زنان بودند.

وی بیان کرد: از عصر عاشورا رسالت حضرت زینب (س) آغاز شد و با تمام مصیبت‌هایی که دید حتی یک اشتباه سیاسی مرتکب نشد و صبر حضرت زینب (س) به اندازه‌ای زیاد بود که حتی ملائکه هم از صبر ایشان متعجب شدند.

نویسنده کتاب «طوعه» تصریح کرد: «طوعه» سیری کوتاه و داستانی از زندگی زنی قهرمان به نام «طوعه» است که کار بزرگ و شجاعانه‌ای انجام داد و در زمانی که ترس و وحشت بر کوفه مستولی شده بود، حضرت مسلم را در خانه‌اش پناه داد و این کتاب به صورت داستان وار این حادثه را به سادگی و روانی بیان کرده است.

کتاب «طوعه» با حضور فرشاد محمدی مدیرکل کتابخانه های عمومی هرمزگان، غلام احمدی پناه رئیس هیئت رزمندگان اسلام و همراهی عزاداران حسینی در بندرعباس رونمایی شد.

به گزارش ایبنا، کتاب «طوعه» به قلم بهزاد پودات در قالب داستان مذهبی در ۴۴ صفحه به سفارش بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان هرمزگان به کوشش نشر امینان به ارزش ۱۶ هزار تومان چاپ و منتشر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها