یکشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۲
طرح ابتکاری «کتابخانه رنگین کمان و باران » در سمنان اجرا شد

سمنان- مدیرکل نشر و حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سمنان با اشاره به برگزاری رویداد به اسم حسین به رنگ جوانی در ماه محرم، گفت: طرح ابتکاری «کتابخانه رنگین کمان و باران » در قالب این طرح اجرا و مورد استقبال خوب مردم هم قرار گرفت.

سردار عباس مطهری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، با بیان اینکه کتابخانه رنگین کمان و باران در رویداد به اسم حسین به رنگ جوانی گشایش یافت و مورد استقبال خوب مردم و به خصوص جوانان هم قرار گرفت، تاکید کرد: تبیین قیام عاشورا در زمره اهداف این طرح بود.

وی با بیان اینکه طرح ابتکاری «کتابخانه رنگین کمان و باران» با موضوع کتاب اجرایی شده است، افزود: مسئولان کتابخانه تلفنی رنگین کمان در این رویداد، توضیحاتی را پیرامون ثبت سفارش کتاب به صورت رایگان و تلفنی از طریق اپلیکشن کتابخانه تلفنی رنگین‌کمان در کافه بازار ارائه کردند و مردم با استفاده از این توضیحات کتاب های مورد نیازشان را تهیه و می خواندند.

مدیر کل نشر و حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان ادامه داد: در این طرح کودکان، نوجوانان و بزرگسالان سمنانی می توانند کتاب های خود را از این کتابخانه، در درب منزل رایگان دریافت و به مدت ۱۰ روز آن کتاب را مطالعه کنند.

مطهری با بیان اینکه کتابخانه رنگین کمان و باران نگرشی نو در عرضه کتاب به علاقمندان به مطالعه است، عنوان کرد: پژوهش ها نشان داده است کتابخانه رنگین کمان و باران تاثیر زیادی در افزایش سرانه مطالعه شهروندان سمنانی داشته است.

وی به اهمیت تولید آثار ادبی در حوزه دفاع مقدس اشاره کرد و ابراز داشت: مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی این است که تولیدات ادبی حوزه ایثار و شهادت ظرفیت ۱۰۰ برابر شدن را دارد چراکه محتواهای ارزشمند به تعداد حماسه‌سازان وجود دارد که نیازمند نقش‌آفرینی صاحبان قلم و نوقلمان است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان، تأکید کرد: از نویسندگان و نوقلمان دعوت می‌شود تا با نقش‌آفرینی در حوزه دفاع مقدس ادبیات پایداری و مقاومت را تقویت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها