دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۲
«مقالاتی در باب تاریخ، ادب و فرهنگ ایران» چاپ دومی شد

چاپ دوم کتاب «مقالاتی در باب تاریخ، ادب و فرهنگ ایران» نوشته محمود امیدسالار از سوی بنیاد موقافات دکتر محمود افشار منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا چاپ دوم کتاب «مقالاتی در باب تاریخ، ادب و فرهنگ ایران» نوشته محمود امیدسالار از سوی بنیاد موقافات دکتر محمود افشار منتشر شد.

این کتاب سومین مجلد از مجموعه مقالات دکتر محمود امیدسالار است و چنان‌که از عنوان کتاب پیداست در حوزه تاریخ، ادبیات و فرهنگ ایران تحلیل‌های انتقادی مهمی در بر دارد. مقالات مندرج در این مجلد پیشتر در میان سال‌های ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۶ در مجله‌ها و یادنامه‌های مختلف به چاپ رسیده است و اکنون یک‌جا در اختیار خواهندگان قرار می‌گیرد.

امیدسالار همواره در پی بیان نکات تازه‌ای است که اغلب از چشم محققان دیگر دور مانده و در بسیاری موارد نیز از زاویه‌ای دیگر به مسائل می‌نگرد. مقالات این مجلد در شش فصل تنظیم شده‌اند: جامعه‌شناسی ادبی، تحلیل ادبی، متن‌شناسی، ادبیات تطبیقی، کتابشناسی و رجال.

محمود امیدسالار (زاده ۵ آذر ۱۳۲۹ در اصفهان) پژوهشگر، مترجم، نسخه‌شناس و نویسنده ایرانی است. او برای کتاب بوطیقا و سیاست در شاهنامه شایسته تقدیر در سی و ششمین دوره کتاب سال ایران شد. محمود امیدسالار در اصفهان چشم به دنیا گشود. وی اصالتاً اهل ابرقو در استان یزد است. امیدسالار دارای درجهٔ دکتری ادبیات فارسی از دانشکدهٔ مطالعات خاور نزدیک دانشگاه برکلی در کالیفرنیاست.

وی دانش فولکلور را تحت نظر الن داندس استاد دانشگاه برکلی آموخته است؛ از این رو یکی از دانشمندان برجسته در زمینهٔ مطالعات فولکلور ایرانی و ادبیات فارسی به‌شمار می‌آید و مقالات زیادی در این خصوص نگاشته است. از کارهای ویژهٔ او همکاری با دکتر جلال خالقی مطلق در تصحیح شاهنامه فردوسی؛ همکاری با دانشنامه ایرانیکا به سرپرستی احسان یارشاطر از سال ۱۹۹۰ و عضویت در شورای عالی علمی مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی از سال ۲۰۰۶ بوده‌است.

چاپ دوم کتاب «مقالاتی در باب تاریخ، ادب و فرهنگ ایران» نوشته محمود امیدسالار با قیمت ۷۹۰ هزار تومان از سوی بنیاد موقافات دکتر محمود افشار منتشر شد. این کتاب تا چهاردهم مرداد با ۳۰ درصد تخفیف به فروش می‌رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها