دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۵
«آن شش ماه» رونمایی شد/ روایتی از کارنامه حماسه‌آفرینی همدان در دفاع مقدس

همدان - امروز با حضور پیشکسوتان و رزمندگان و فرماندهان دفاع مقدس کتاب «آن شش ماه» کارنامه تاریخی استان همدان در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در همدان، ظهر امروز دوشنبه کتاب «آن شش ماه» کارنامه تاریخی استان همدان در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با حضور معاون اسناد و تحقیقات سپاه پاسداران، رزمندگان و فرماندهان دفاع مقدس و نویسندگان همدانی رونمایی شد.

کتاب «آن شش ماه» اثری پژوهشی است که به نقش مردم استان همدان و کمک رسانی‌های مردمی و اتفاقات و اخبار مرتبط درون استان بعد از وقوع انقلاب و نیمه دوم سال ۱۳۵۹ می‌پردازد که در ۶ فصل به صورت جداگانه به این جزئیات پرداخته می‌شود.

کتاب «‌آن شش ماه» بیان آنچه تاکنون گفته نشده است

مشاور فرمانده سپاه انصارالحسین همدان نیز گفت: در آن شش ماهی که در کتاب آن شش ماه نیز ذکر شده، شهید همدانی هم نقش دارد و سردار مظاهری نیز زحمات زیادی متحمل شده است اما محسن صیفی کار نویسنده کتاب با گردآوری آنها توانسته کتاب خوبی را ایجاد کند.

سردار مهدی فرجی با بیان اینکه تاکنون به آن شش ماه دفاع مقدس که نام کتاب است، زیاد پرداخته نشده است گفت: در آن شش ماه نه سازماندهی خوب، نه تجهیزات و نه امکاناتی داشتیم و ما با دست خالی برای نبرد با دشمن مواجه بودیم.

وی با اشاره به راه‌اندازی دبیرخانه کنگره ۸ هزار شهید استان همدان بیان کرد: این دبیرخانه مکانی دائمی برای کنگره خواهد بود، مکانی برای شهدایی که فرمانده یا بسیجی بودند و مستندهایی را برای آنها تولید خواهیم کرد.

«آن شش ماه» رونمایی شد/ روایتی از کارنامه حماسه‌آفرینی همدان در دفاع مقدس


مشاور فرمانده سپاه انصارالحسین استان همدان با بیان اینکه ساخت فیلم شهید قهاری، شهید همدانی و مرحوم دباغ در این دبیرخانه پیگیری می‌شود افزود: از همه کسانی که در این زمینه فعال هستند، تقاضا می‌شود، هر مشورتی بود که توجه به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است با دبیرخانه در میان بگذارند که از آنها استقبال می‌کنیم.

وی تصریح کرد: مکانی برای مخزن اسناد شهدا نیز در دبیرخانه کنگره شهدا در نظر گرفته شده که اگر کسی اشیا یا سندی از شهدا دارد به این مکان تحویل دهد تا به خوبی نگهداری شود.

«آن شش ماه» مدل‌سازی حضور و نقش‌آفرینی مردم در دفاع مقدس است

معاون مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس سپاه پاسداران نیز بیان کرد: کشف و نگهداری اسناد باید نگهداری شود زیرا حقیقت همه عملیات‌های دفاع مقدس تنها در تاریخ قابل نگهداری نیست و باید با استخراج و مکتوب شدن ماندگار شود.

محمدجواد اکبرپور با اشاره به کتاب «آن شش ماه» گفت: این کتاب نشان‌دهنده نوعی مدل‌سازی حضور و نقش آفرینی مردم همدان در دفاع مقدس است که اکنون حلقه مفقوده ماست اما در این کتاب با جزییات ذکر شده و حق آن ادا شده است.

«آن شش ماه» رونمایی شد/ روایتی از کارنامه حماسه‌آفرینی همدان در دفاع مقدس



محتوای «‌آن شش ماه» اندیشه رزمندگان استان همدان در دفاع مقدس است

همچنین مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان گفت: محتوای این کتاب اندیشه رزمندگان استان همدان و حاصل دقت جمع اندیشه‌ورزی همدان در ایام دفاع مقدس است.

سردار مهدی ظفری با بیان اینکه یکی از سندهای قطعی دفاع مقدس همین کتاب است افزود: دانشنامه استان همدان که از متقن‌ترین سندهای استان همدان است نیز در حال تدوین است که به زودی از آن نیز رونمایی می‌شود تا برای کارهای پژوهشی و تحقیقاتی مورد استفاده قرار گیرد.

روایت انصار همان روایتی است که دفاع هنوز باقی است

در ادامه مراسم نویسنده کتاب نیز گفت: این کتاب پاسداشت روستاییان و شهروندان بی‌نام و نشانی است که در ایام جنگ تحمیلی سفره خود را کوچک کردند تا لقمه نانی با در دهان رزمنده خود بگذارند.

محسن صیفی‌کار با بیان اینکه شکوه این کتاب برای رزمنده‌ای است که جای خواب هم نداشت گفت: همچنین این کتاب پاسداشت دانش‌آموزی است که ۵۰ ریال قلک خود را برای مرزها فرستاد.

وی عنوان کرد: کتاب آن شش ماه برش کوتاهی از حماسه این ممکلت حسینی در آن ۸ سال است و روایت انصار همان روایتی است که باور کردند جنگ هنوز تمام نشده و دفاع هنوز باقی است.

نویسنده کتاب بیان کرد: آن ۶ ماه ادای دینی برای کسانی است که خون دادند، خون دل خوردند و همچنان می‌خورند.

در پایان با حضور رزمندگان و فرماندهان دوران دفاع مقدس از کتاب «آن شش ماه» رونمایی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها