چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۱
عراق و ایران قرارداد همکاری امضا کردند   ‌

هئیت عراقی با حضور در اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ قرارداد همکاری چاپی امضا کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ، سه‌شنبه (۲ مردادماه) میزبان هیئت تجاری عراقی در اتاق بازرگانی ایران بود، در این دیدار بابک عابدین، رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ ایران، امیرهومن محمدی، نائب‌رئیس اتحادیه و سعید کلاری، مدیر چاپ پیغام امروز، میزبان دکتر سامر النوری رئیس دانشکده داروسازی نجف و هیئت همراه بودند.

در پی حضور اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ ایران در نمایشگاه چاپ امارات در قالب پاویونی متشکل از ۱۳ شرکت و چاپخانه مطرح درسال ۱۴۰۱ و بازدید هیئت عراقی از پاویون ایران، مذاکرات اولیه با رئیس این تشکل صنفی انجام گرفت و منجر به حضور آن هیئت در زمستان سال گذشته در ایران و بازدید از چند چاپخانه و آشنایی با امکانات و ظرفیت‌های آن‌ها شد.

در ابتدای این مذاکرات، سامر النوری ضمن اشاره به بازدید از چاپخانه‌های کشورهای منطقه ازجمله ترکیه‌، قطر و امارات و تحقیقات مفصل و میدانی و با توجه به حساسیت‌ها درباره چاپ جعبه‌های دارویی در عراق‌، با انتخاب کشور ایران و اشاره به کیفیت بالای چاپ در این کشور تصمیم به عقدقرارداد با یکی از چاپخانه‌های ایرانی کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه این قرارداد به نمایندگی از ۲۷ شرکت دارویی امضا خواهد شد، گفت: اکنون حجم سفارشات بسیار درخورتوجه است؛ همچنین ارزش ریالی آن نیز بسیار زیاد است و در صورت برآورده شدن انتظارات آن‌ها، تعداد شرکت‌های دارویی طرف قرارداد به ۱۰۰ شرکت افزایش پیدا خواهد کرد.

در بخش دیگر این نشست، بابک عابدین ضمن استقبال از انتخاب ایران ازسوی طرف عراقی با اشاره به توانمندی‌های صنعت چاپ ایران به بررسی جوانب این همکاری پرداخت.

سعید کلاری نیز در سخنانی به روند شکل‌گیری این قرارداد کاری اشاره کرد و افزود: طی دو سال گذشته دیدارهای متعدد و مذاکرات پیوسته‌ای در جریان بود تا به نتیجه دلخواه برسیم، زیرا هم حجم سفارشات بسیار چشمگیر بود و هم در شرایط تحریم، ارزآوری که برای ایران انجام می‌شد، بسیار مهم بود.

همچنین امیرهومن محمدی ضمن اشاره به امکانات موجود در صنعت چاپ کشور و تاکید بر تضمین کیفیت در مجموعه هودیس، گفت: اقدامات و فعالیت‌ها اکنون در سطح بالا و مطابق با استاندارهای بین‌المللی انجام خوهد شد و اطمینان خاطر داده می‌شود که مجموعه به تعهدات خود با سرعت عمل خواهد کرد.

پس از این دیدار هیئت عراقی، از چاپخانه هودیس بازدید کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها