جمعه ۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۶
کنگره شعر «حنجره‌های سرخ» در زنجان برگزار می‌شود

زنجان- رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان زنجان گفت: کنگره شعر «حنجره‌های سرخ» در زنجان برگزار می‌شود.

ابراهیم رستمخانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی و در پی آن رخداد دفاع مقدس که برگرفته از قیام عاشورا بود طی چند سال گذشته حجم بزرگی از شعر معاصر به ادبیات عاشورایی اختصاص یافته است.

وی با اشاره به برگزاری کنگره سراسری شعر عاشورا افزود: تجربه برگزاری دو کنگره گذشته نشان داد که خوشبختانه این کنگره توانسته است؛ با استقبال خوبی از سوی علاقه‌مندان مواجه شود.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان زنجان گفت: امروز باید با زبان هنر این مکتب را گسترش دهیم، زبان هنر کارساز و تاثیر گذار است، لذا اگر اشعار ناب آمیخته به اخلاص، ایمان و معنویت باشد تاثیر گذاری بیشتری خواهد داشت.

رستمخانی با بیان اینکه امسال به مناسبت اربعین حسینی هفتمین کنگره سراسری شعر عاشورا «حنجره‌های سرخ» برگزار می‌شود، افزود: هر شاعر مجاز است حداکثر ۳ اثر به دبیرخانه کنگره ارسال کند.

وی با اشاره به اینکه قالب اشعار کلاسیک و آزاد می‌باشد، که هر شاعر می‌تواند در هر دو بخش شرکت کند، اضافه کرد: آثار ارسالی نباید در هیچ کنگره‌ی دیگری شرکت کرده باشند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان زنجان با اشاره به اینکه مهلت ارسال آثار تا ۲۵ مردادماه تعیین شده است، افزود: در اختتامیه از آثار برتر تقدیر خواهد شد.

رستمخانی با اشاره به اینکه اختتامیه این مراسم در آخر ماه صفر برگزار خواهد شد، گفت: آثار برتر ارسالی به این سوگواره در قالب مجموعه‌ای چاپ و در اختیار شرکت کنندگان قرار خواهد گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط