سه‌شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۳
کتابی برای سرگرمی‌های موسیقایی

نویسنده کتاب «مبانی موسیقی در ایران و جهان» گفت: کتاب به زبان ساده‌ای نوشته شده‌است، عکس محور است و حتی بعضی قسمت‌هایش برای کسانی که صرفاً علاقه به موسیقی دارند نیز مناسب است.

عباس ابوحمزه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: کتاب «مبانی موسیقی در ایران و جهان»، حاصل ۳۰ سال تجربه کاری من در این حوزه است. ۳۰ سال از عمر من در بین هنرجویان هنرستان و دانشگاه و کلاس‌های آزاد موسیقی گذشته‌است و باتوجه به احساس نیاز و تجربه‌هایی که در این سال‌ها داشتم ان کتاب را نوشتم.

وی در رابطه با مخاطب هدف کتاب، گقت: این کتاب برای تمام کسانی که در حیطه موسیقی به اطلاعات جامع و کاملی احتیاج دارند، مناسب است. مطالب و مباحثی که در کتاب آورده شده‌است؛ در کتاب دیگر این حوزه یافت نمی‌شود و به سبب پرداختن و تطبیق با مسائل روز، می‌توان از این کتاب در قالب یک کتاب مرجع استفاده کرد.

همچنین او اشاره کرد که کتاب به زبان ساده‌ای نوشته شده‌است، عکس محور است و حتی بعضی قسمت‌هایش برای کسانی که صرفاً علاقه به موسیقی دارند نیز مناسب است و اطلاعات پایه‌ای به مخاطب می‌دهد. اما بخش عمده کتاب فنی است و هنرجو می‌تواند قسمت به قسمت به تمرین عملی بپردازد.

ابوحمزه با اشاره به برخی از قسمت‌های کتاب، تصریح کرد: به طورمثال در کتاب جدولی هست به اسم جدول «فواصل» که این را من و آقای کوهی ابداع کردیم و در کتاب دیگری یافت نمی‌شود.

نویسنده کتاب «مبانی موسیقی در ایران و جهان» افزود: از دغدغه‌های اصلی من سطح علمی و اطلاعات موسیقی هنرجویان بود که در کنار آموزش عملی در رابطه با پیشینه و سرگذشتی که آن ساز داشته نیز اطلاع داشته‌باشند به همین سبب در ابتدا جزوه‌ای تهیه کردم که هنرجویانم بتوانند از آن استفاده کنند سپس به این فکر افتادم که آن را به کتاب تبدیل کنم که توسط انتشارات سوره‌مهر این دغدغه به سرانجام رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها