سه‌شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۹
هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کاغذ و مقوا افتتاح شد

هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کاغذ، مقوا، کارتن، فرآورده‌های سلولزی و ماشین‌آلات مربوطه با حضور 130 شرکت داخلی و خارجی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کاغذ، مقوا، کارتن، فرآورده‌های سلولزی و ماشین‌آلات مربوطه سه‌شنبه (۹ مردادماه) با حضور فرشاد مقیمی، معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، مهدی صادقی نیارکی، نائب‌رئیس اتاق بازرگانی تهران، حمید نیکدل، رئیس اتحادیه کاغذ و مقوا، علیقلی اعظمی، مدیرعامل انجمن صنایع کارتن و ورق و جمعی از فعالان صنعت کاغذ افتتاح شد.

صادقی نیارکی در حاشیه بازدید از نمایشگاه با اشاره به اهمیت برگزاری این رویداد، عنوان کرد: صنایع مختلف کشور به حوزه کاغذ و سلولزی در بخش‌های متنوع نیاز دارند و برپایی چنین رویدادهایی نشان‌دهنده وضعیت جاری صنعت و رشد و توسعه آن است.

وی افزود: از سوی دیگر با توجه به اقدامات خوبی که طی سال‌های گذشته اتفاق افتاده و درصد خوداتکایی زیادی که در زمینه تولید انواع کاغذ بسته‌بندی و تحریر در کشور اتفاق افتاده، نویدبخش اتفاقات خوب است و در حوزه کاغذ بسته‌بندی نه‌تنها تولیدکننده هستیم بلکه صادرکننده‌ایم.

نیارکی همچنین به وضعیت تولید کاغذ بسته‌بندی در دهه ۹۰، گفت: در این دهه بخش عمده کاغذ بسته‌بندی را وارد می‌کردیم اما مجموعه‌های بزرگی در کشور ایجاد شده که هم نیاز کشور را تامین می‌کند و هم به‌دلیل تولید از کاغذ بازیافتی ارزش افزوده بالایی دارد.

به‌گفته وی، امیدوارم هر سال برگزاری چنین رویدادهایی بیشتر شود و بازدیدکنندگان داخلی و خارجی آن افزایش پیدا کند و بتوانیم ظرفیت‌های خوب و مناسب داخلی را به کشورهای منطقه و بین‌الملل ارائه کنیم.

این نمایشگاه با هدف حمایت از توانمندی‌های داخلی، تبادل اطلاعات و بررسی همکاری‌های مشترک امسال هفتمین تجربه خود را آغاز کرده و جمعی از فعالان بخش‌های مختلف کاغذ، مقوا و سلولزی همچنین تولیدکنندگان و تجار این حوزه در این رویداد حضور دارند.

هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کاغذ، مقوا، کارتن، فرآورده‌های سلولزی و ماشین‌آلات مربوطه ۹ تا ۱۲ مرداد ماه از ساعت ۸ تا ۱۶ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپا است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها