سه‌شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۸
کتاب «ملامحسن فیض کاشانی» به چاپ دوم رسید

چاپ دوم کتاب «ملامحسن فیض کاشانی» دفتر شانزدهم از مجموعۀ معرفت دیدگاه‌های فلسفی استاد غلامحسین ابراهیمی‌دینانی با تحقیق و تدوین اسماعیل منصوری‌لاریجانی از سوی انتشارات سروش منتشر و روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، چاپ دوم کتاب «ملامحسن فیض کاشانی» دفتر شانزدهم از مجموعۀ معرفت دیدگاه‌های فلسفی استاد غلامحسین ابراهیمی‌دینانی با تحقیق و تدوین اسماعیل منصوری‌لاریجانی از سوی انتشارات سروش منتشر و روانه بازار نشر شد.

کتاب حاضر شانزدهمین مجلد از کتاب‌های تولید شده برنامه «معرفت» با عنوان «ملامحسن فیض کاشانی» که به تحقیق و تدوین اسماعیل منصوری‌لاریجانی جمع‌آوری شده و به دیدگاه‌های فلسفی غلامحسین ابراهیمی‌دینانی می‌پردازد. محمدبن مرتضی، معروف به ملامحسن فیض‌کاشانی (۱۰۰۷ درگذشتۀ ۱۰۹۰) در دورۀ پادشاهی شاه عباس دوم زندگی می‌کرد و در مشرب فلسفی و عرفانی، پیرو فیلسوف و حکیم برجسته ملاصدرای شیرازی (۱۰۴۵-۹۷۹ ق) بود.

او مانند حکیم ملاصدرای شیرازی، برهان و حکمت را با تصوف و عرفان جمع کرد و با استفاده از تعالیم قرآن کریم و احادیث اهل بیت (علیهم‌السلام) توانست صبغۀ دینی حکمت را به‌طور چشم‌گیری تقویت کند. با اینکه فیض کاشانی در شأن فقاهت خود به اَخباری‌بودن معروف بود، در حوزۀ علوم عقلی و نقلی و تفسیر و معارف اسلامی و اخلاق تألیفات گرانبهایی دارد.

فیض کاشانی، افزون بر آثار فلسفی و عرفانی و فقهی، در حوزۀ شعر و ادبیات عرفانی نیز ید طولایی داشت. وی معمولاً به شیوۀ جلال‌الدین مولوی و خواجه حافظ شیرازی شعر می‌گفت و اغلب غزلیاتش بیان مکنونات قلبی او بود.

برنامه «معرفت» یکی از پربیننده‌ترین برنامه‌های سیمای جمهوری اسلامی ایران در بخش معارف است. این برنامه از سال ۱۳۸۸ به طور مستمر از شبکه چهار سیما پخش شده است. در این مدت، بیان روان و شیوای استاد دینانی موجب جذب طیف وسیعی از مخاطبان شده است.

چاپ دوم این کتاب در ۳۴۸ صفحۀ رقعی، شمارگان ۵۰۰ نسخه و با قیمت ۳۲۰.۰۰۰ تومان توسط انتشارات سروش در اختیار علاقمندان به مباحث این حوزه قرار گرفته است. علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند از طریق فروشگاه با شمارۀ ۸۸۳۱۰۶۱۰ و فروشگاه اینترنتی با شمارۀ ۶۶۴۱۵۴۰۱ تماس حاصل نمایند. همچنین از طریق پیام‌رسان‌های بله و ایتا انتشارات سروش به شماره ۰۹۹۲۱۶۰۵۱۱۹ و یا با مراجعه به سایت سروش www.soroushpub.com، برای تهیه کتاب اقدام نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها