چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۰
رئیس جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس به شهادت رسید

منابع رسمی در تهران از شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا اسماعیل هنیه ملقب به ابوالعبد رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس پس از سال‌هایی طولانی حضور در عرصه مبارزه و جهاد علیه رژیم صهیونیستی در تهران به شهادت رسید.

ابو العبد اسماعیل هنیه متولد سال ۱۹۶۳، (۶۰ ساله) از رهبران ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس بود. وی در ۶ مه ۲۰۱۷ رئیس جدید دفتر حماس و جایگزین خالد مشعل شد.

اسماعیل هنیه، با نام کامل اسماعیل عبدالسلام احمد هنیه با کنیه ابو العبد در ۲۹ ژانویه ۱۹۶۳ در اردوگاه الشاطی در غزه به دنیا آمد. محل اصلی زندگی خانواده اش قبل از آوارگی روستای الجوره در عسقلان بود.

محمد علی الحوثی، یکی از رهبران جنبش انصارالله یمن تاکید کرد: ترور برادر اسماعیل هنیه جنایت تروریستی و نقض آشکار قوانین است.

جماعت اسلامی در لبنان نیز به این جنایت واکنش نشان داد و در پیام تسلیتی فرمانده اسماعیل هنیه را شهید در نبرد آزادسازی فلسطین اعلام کرد.

«محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز ترور رهبر مجاهد اسماعیل هنیه را محکوم کرد و مردم فلسطین و نیروهایش را به وحدت و استواری فرا خواند.

پیشتر مشاور رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین هم در واکنش به جنایت به شهادت رساندن اسماعیل هنیه ان را جنایت جدید رژیم صهیونیستی دانست.

مشاور رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: ما در کنار حماس می‌ایستیم.

در همین حال «موسی ابومرزوق»، عضو دفتر سیاس حماس تاکید کرد: ترور رهبر اسماعیل هنیه اقدامی بزدلانه بود که بی‌پاسخ نخواهد ماند.

«سامی ابوزهری» از دیگران رهبران حماس نیز گفت: ما در حال جنگ علنی برای آزادی بیت المقدس هستیم و آماده پرداخت هزینه‌های مختلفیم.

«ماهر الطاهر»، مسؤول روابط بین‌الملل جبهه مردمی آزادی فلسطین نیز گفت: شهید اسماعیل هنیه ارزشمندترین دارایی خود را در راه فلسطین تقدیم کرد.

الطاهر در بیانیه‌ای که شبکه الاقصی منتشر کرد، با بیان اینکه محور مقاومت برای رویارویی کاملاً آماده است، گفت: دولت اشغالگر از گناهی که با ترور اسماعیل هنیه و حمله به حاکمیت ایران مرتکب شد، پشیمان خواهد شد.

الطاهر ادامه داد: دشمن اسرائیلی از همه خطوط قرمز عبور کرده و همه چیز را به سمت یک جنگ همه جانبه با کل محور مقاومت سوق می‌دهد.

«محمد الهندی»، معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین هم تاکید کرد: شهادت مجاهد اسماعیل هنیه خسارت بزرگی برای مردم فلسطین است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها