چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۸
کتابخانه پستی روستای سوره برق کوثر آغاز به کار کرد

کوثر- نخستین کتابخانه سیار پستی و روستایی فعالیت خود را از روستای «سوره برق» در شهرستان کوثر آغاز کرد.

اکرم راضی مسئول مرکز شماره یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کوثر در این باره به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کوثر گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل با هدف توسعه عدالت فرهنگی و گسترش برنامه های خود در تمامی نقاط شهرستان ها برای بچه هایی که دسترسی به مراکز فرهنگی و کتابخانه ندارند، کتابخانه سیار ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه آموزش‌و پرورش شهرستان کوثر برای ایجاد امکانات و شرایط مناسب در خصوص ترویج کتاب و کتاب‌خوانی قول مساعد داده است، بیان کرد: انجام برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی توسط کانون پرورش فکری در روستاها به رشد فکری کودکان و نوجوانان و پرورش خلاقیت آنان کمک موثری می کند.

راضی از ایجاد این امکانات در بیشتر روستاهای تابعه شهرستان کوثر خبر داد و اظهار کرد: کانون در نظر دارد با عضویت گیری رایگان از کودکان و نوجوانان کتاب، بسته‌های فرهنگی و مجلات مناسب در اختیار اعضا قرار دهد.

مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کوثر سفر نخستین خودروی سیار روستایی به مقصد روستای «سوره برق» را مایه برکت خواند و افزود: در اولین برنامه کاری این کتابخانه که مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان کوثر نیز حضور داشت ضمن معرفی کتابخانه سیار و توضیح شرایط ثبت‌نام اعضا و نحوه‌ی امانت و برگشت کتاب برای دانش آموزان، فعالیت‌های قصه‌گویی، روخوانی کتاب و بازی و سرگرمی نیز اجرا شد.

راضی خواستارهمکاری شوراهای اسلامی و ادارات دولتی با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان کوثر در ارائه خدمات مناسب برای کودکان و نوجوانان روستایی و به ثمر رسیدن این حرکت فرهنگی شد.

روستای سوره برق از توابع شهرستان کوثر و بخش مرکزی در دهستان سنجبدغربی استان اردبیل واقع است و با ۳۶ خانوار جمعیتی کمتر از ۲۰۰ نفر دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها