دوشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۷
مسیر موفقیت یک سوژه اربعینی؛ از تولید مستند تا تألیف کتاب و ساخت سریال

در ابتدا تصمیم و طرح ما برای موضوع و داستان کتاب اربعین طوبی ساخت سریال بود اما پس از بررسی اول به مستند بعد کتاب و در نهایت سریال شد.

سید محسن امامیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: در ابتدا تصمیم و طرح ما برای موضوع و داستان کتاب «اربعین طوبی» ساخت سریال بود اما پس از بررسی، تبدیل به مستندی ۴۰ دقیقه‌ای به نام «خاله بتول» شد. اتفاقاً این مستند هم در زمان انتشار خود مورد استقبال قرار گرفت و توجه‌های زیادی را به خود جلب کرد.

وی در رابطه با تصمیم به چاپ کتاب مطرح کرد: زمانی که مستند پخش شد با توجه به اقتضای فضای مستند و مستندسازی و محدودیت زمان بسیاری از جزئیات موضوع مانده‌بود که به آن‌ها در مستند اشاره نشده‌بود به همین دلیل تصمیم گرفتم که آن را به کتاب تبدیل کنم تا جزئیات حذف نشود و این کار حدود ۲ سال طول کشید. تجدید چاپ کتاب نیز هم‌اکنون ادامه دارد و این نشان از توجه و استقبال از این کتاب است.

امامیان درباره سریال طوبی تصریح کرد: از ابتدا تصمیم داشتم که این موضوع را به سریال تبدیل کنم؛ تا چند وقت اخیر که این تصمیم به سرانجام رسید و وارد مراحل اولیه نوشتن فیلم‌نامه شدیم. متن سریال در مجموع ۳ بار بازنویسی شده‌است و در ابتدای سریال هم به این موضوع اشاره شده که اقتباسی آزاد از کتاب «اربعین طوبی» است، چرا که الهام اولیه و درونمایه سریال به کتاب برمی‌گردد و تمام کتاب در سریال اجرا نشده‌است.

نویسنده کتاب «اربعین طوبی» افزود: قرار بود، زمانی که وارد مراحل تولید سریال شدیم من هم به عنوان دستیار در کنار سید حسین امیرجهانی نویسنده سریال باشم و در اولین جلسه بازنویسی متن نیز حضور داشتم اما به دلایل اداری این همکاری ادامه‌دار نشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها