سه‌شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۸
پنج داستان کوتاه از الکساندر پوشکین در یک کتاب

کتاب «داستان‌های بلکین» اثر الکساندر پوشکین شامل پنج داستان است که در آن روسیه عصر پوشکین با زبانی ساده و طنزی شیرین و دلنشینتصویر شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «داستان‌های بلکین» اثر الکساندر پوشکین شامل داستان‌هایی است که پوشکین، شاعر و نویسنده بزرگ روس و پدر ادبیات مدرن روسیه، در آنها از مردم عادی، رؤیاها، رنج‌ها، خواسته‌ها، عشق‌ها، دلبستگی‌ها و امیدهایشان نوشته و تصاویری طنزآمیز از زندگی روزمره آدم‌های معمولی به‌دست داده است.

این کتاب مجموعه‌ای است که در آن، روسیه عصر پوشکین با زبانی ساده و طنزی شیرین و دلنشین، تصویر شده است. پوشکین، از مشهورترین نوابغ ادبی روسیه است و در این داستان‌ها با پرهیز از قهرمان‌سازی و خیال‌پردازی‌های رمانتیک به‌سراغ زندگی روزمره می‌رود و از امیدها، دلبستگی‌ها و رنج‌های مردم عادی می‌نویسد و با نثری ساده و موجز در برداشت تازه و زنده‌اش از مضامین و ژانرهای ادبی محبوب آن دوره، گستره مهارت داستان‌گویی‌اش را به نمایش می‌گذارد.

نیکلای گوگول درباره پوشکین نوشته است «او پدیده‌ای نادر است؛ نویسنده‌ای که ارمغان اشعارش برای سرزمین خود چنان شگفت‌انگیز بود که توجه کل جهان متمدن را به خود جلب کرد؛ شاعری که موجب عشق و احترام همگان به زبان روسی، آدم‌ها و آداب‌ورسوم این سرزمین شد. واقعاً که چنین شاعرانی به‌ندرت یافته می‌شوند.»

بریده‌ای از متن کتاب

آن دسته از خوانندگان من که هرگز در روستا زندگی نکرده‌اند نمی‌توانند تصور کنند که خانم‌های روستایی چقدر معرکه‌اند! اینها که در هوای پاک باغ‌ها و در سایه‌سار درختان سیب بزرگ شده‌اند دانش زندگی را از کتاب‌ها فراگرفته‌اند. خلوت گزیدن، رهایی و خواندن کتاب باعث می‌شود همۀ آن احساسات و شوروشوقی که برای خانم‌های زیبارو و پریشان‌فکر ما ناشناخته‌اند در اینها خیلی زود پرورش باید.

کتاب «داستان‌های بلکین» نگارشی است از الکساندر پوشکین که توسط بابک شهاب ترجمه شده و نشر بیدگل آن را در ۱۴۲ صفحه و به قیمت ۱۳۸ هزار تومان روانه بازار نشر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها