چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۶
اجرای برنامه پرده خوانی و نقالی در کتابخانه‌های عمومی کردستان

کردستان - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان با اشاره به برنامه‌های این نهاد در ایام اربعین حسینی گفت: کتابخانه‌های کردستان در اربعین، عشق به حسین (ع) را ترویج می‌دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سنندج، معصومه حسنی خونسار، چهارشنبه در کمیته فرهنگی ستاد اربعین اظهار کرد: اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی و ایجاد فضایی معنوی برای زائران اربعین حسینی، برنامه‌های متنوعی را در موکب مستقر در مرز باشماق اجرا می‌کند.

وی با اشاره به راه‌اندازی موکب سال گذشته برای اولین بار در مریوان افزود: امسال نیز با برنامه‌های متنوع‌تر در مرز باشماق حضور خواهیم داشت.

این مقام مسئول ادامه داد: اداره کل کتابخانه های عمومی استان کردستان در راستای عمل به رسالت فرهنگی، اجتماعی و کتاب‌محور خود، تلاش کرده تا با شعار «سر فصل کتاب عشق ما، حسین علیه‌السلام است»، ضمن استفاده از ظرفیت این ایام، خدمات خود را در بین اقشار مختلف مردم و به ویژه زائران اباعبدالله علیه‌السلام توسعه دهد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان عضویت رایگان زائران در کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور، برگزاری مسابقات کتابخوانی با محوریت محرم و سفر، روایت‌نویسی و خاطره‌نویسی برای نوجوانان، شعرخوانی، قصه‌گویی و کارگاه‌های هنری برای کودکان را از مهم‌ترین برنامه‌های موکب این نهاد در مرز باشماق مریوان اعلام کرد.

اجرای برنامه پرده خوانی و نقالی در کتابخانه‌های عمومی کردستان

حسنی خونسار از برگزاری جشنواره بزرگ رضوی نیز در این موکب خبر داد و عنوان کرد: هدف از اجرای این برنامه‌ها، ترویج فرهنگ مطالعه و ایجاد فضایی شاد و معنوی برای زائران اربعین است.

وی یادآوری کرد: پرده خوانی و نقالی با موضوع واقعه عاشورا، ساخت کاردستی‌های محرمی توسط کودکان، برگزاری جلسات شعرخوانی و مداحی، برپایی نمایشگاه عکس و کتاب و توزیع بسته‌های فرهنگی از دیگر برنامه‌های است که در ایام اربعین حسینی در کتابخانه‌های عمومی استان پیشبینی شده است.

حسنی خونسار با اشاره به نقش کتابداران استان در طراحی و اجرای برنامه‌های فرهنگ، گفت: اصلی‌ترین گروه در طراحی و اجرای برنامه‌های فرهنگی در موکب‌ها، کتابداران عزیز که اجرای برنامه‌های فرهنگی با محوریت کتابخوانی را بر عهده دارند.

وی اضافه کرد: از زوار اربعین حسینی که از مسیر باشماق تردد می‌کنند تقاضامندیم که با حضور در موکب اداره کل کتابخانه های عمومی استان کردستان از خدمات فرهنگی این نهاد بهره مند شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها