چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۰
نگاه تحولی حوزه هنری توجه جدی به ادبیات پایداری و تاریخ شفاهی است

مرکزی – رئیس حوزه هنری استان مرکزی گفت: نگاه تحولی حوزه هنری، توجه جدی به ادبیات پایداری و تاریخ شفاهی است و توده‌های مردم برای ثبت فراز و نشیب‌های تاریخ معاصر به میدان بیایند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اراک، سالار جیریایی در نشست تجربه نگاری طرح «همیار شهید» که با حضور سامان سپهوند رئیس حوزه هنری استان لرستان در حوزه هنری استان مرکزی اراک برگزار شد، افزود: در کنار انقلاب اسلامی و تاریخ پرافتخار دفاع مقدس، توجه به موضوع پیشرفت و عناصر هویت‌ساز بخش عمده‌ای از فعالیت‌های حوزه هنری را شکل می‌دهند.

وی با تاکید بر رویکرد حوزه هنری در استفاده از تجربیات موفق سایر استان ها، اظهار کرد: طرح «همیار شهید»، طرحی است که با پشتیبانی حوزه هنری انقلاب اسلامی لرستان و کنشگری فعالان فرهنگی این استان اجرا و جزو ۱۲ طرح برتر جشنواره جم‌آران شد.

رئیس حوزه هنری استان مرکزی عنوان کرد: در این جلسه با دعوت از رئیس حوزه هنری استان لرستان به بررسی ابعاد مختلف «طرح همیار شهید» می‌پردازیم و درباره موضوعاتی مثل تربیت نیروهای محقق و نویسنده، تولید اثر تاریخ شفاهی و اقتباسی پیرامون دفاع مقدس و تقویت هسته‌های مردمی گفتگو می‌کنیم.

رئیس حوزه هنری استان لرستان نیز در ادامه این نشست گفت: دوران انقلاب مردم و توده‌های مردم موجب پیروزی انقلاب شدند و دوران جنگ تحمیلی، وقتی کار به دست نیروهای مردمی افتاد عملیاتی چون فتح‌المبین، بیت‌المقدس رقم زده شد، بعد از جنگ نیز هر زمان که فتنه‌ای رقم خورده توده‌های مردم با حضورشان آن را ختم به خیر کرده‌اند.

سامان سپهوند افزود: اگر قرار باشد سرگذشت و تاریخ این ملت و فراز و نشیب‌های این مردم را بنویسند باز این ملت هستند، که باید بنویسند. در حوزه فرهنگ و هنر انقلاب اگر به مردم میدان بدهیم و توده‌های مردمی پای کار باشند قطعاً وضع تغییر خواهد کرد.

طرح «همیار شهید» از ابتکارات حوزه هنری است

وی بیان کرد: طرح «همیار شهید» یکی از ابتکارات حوزه هنری برای ثبت و ضبط خاطرات شهدا است که در روند اجرایی ۹ ماهه این طرح ۱۰۰ اثر تولید و منتشر شد که از این میان ۷۰ اثر در قالب تاریخ شفاهی و ۳۰ اثر نیز به صورت اقتباسی و در قالب نمایشنامه، داستان، شعر و … بودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها