پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۷
برگزیدگان دومین دوره جایزه ادبی شهید محمدحسین حدادیان معرفی شدند

اختتامیه دومین دوره جایزه ادبی شهید محمدحسین حدادیان در ۱۸ مرداد در باغ کتاب تهران با حضور خانواده شهید حدادیان و دکتر فرزانه مدیر عامل انتشارات به‌نشر همزمان با رونمایی از کتاب برگزیدگان اولین دوره این جایزه ادبی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا دومین دوره جایزه ادبی شهید محمدحسین حدادیان با رویکردهای «شهادت در گلستان هفتم»، «فرقه‌های ضاله» و «خرافات در اسلام» در حوزه داستان کوتاه از مهرماه ۱۴۰۲ کار خود را آغاز کرد و امروز به کار خود پایان داد.

بیانیه هیئت داوران دومین دوره جایزه ادبی شهید محمدحسین حدادیان به شرح زیر است:

در دومین دوره جایزه ادبی شهید محمدحسین حدادیان حدوداً ۱۶۰ اثر به دبیرخانه رسید که این تعداد اثر نسبت به اولین دوره این جایزه ادبی کاهش کمی داشت اما به لحاظ کیفی با آثاری به مراتب عمیق‌تر و پژوهش‌هایی قوی‌تر مواجه بودیم و این نشان از این دارد که این جایزه ادبی در نگاه جامعه داستان نویس جدی‌تر از دوره قبل دنبال شده است تجربه اینکه از دوره قبل به دست آوردیم حاکی از این بود که جای خالی پرداختن به موضوع خرافات در این جایزه ادبی احساس می‌شود در این دوره به موضوعات دوره قبل یعنی شهادت در گلستان هفتم و فرقه‌های ضاله این موضوع را نیز افزودیم و نتیجه این شد که در بین آثار رسیده این دوره برگزیدگان بسیاری داشتیم که به این موضوع پرداخته بودند نکته قابل ملاحظه آثار به دست آمده در این دوره شناخت عمیق‌تر نسبت به جریانات انحرافی و خرافات و شناخت بیشتر شخصیت شهید حدادیان بوده است. هیئت داوران این دوره افتخار دارد که از بین ۱۶۰ اثر رسیده به دبیرخانه تعداد ۱۴ اثر را برگزیده و شایسته تقدیر معرفی نماید که در مجموعه داستانی به چاپ خواهد رسید. باشد که جهانی وسیع‌تر پیش چشم نویسندگان و اهالی قلم گشوده شود.

برگزیدگان نهایی دومین دوره جایزه ادبی شهید محمدحسین حدادیان به شرح زیر است:


برگزیده اول میثم محمدی، برگزیده دوم سید خدیجه حسینی، برگزیده سوم محمدرضا مهرآریا؛

بقیه افراد شایسته تقدیر بودند بدون در نظر گرفتن جایگاه و رتبه آثارشان بررسی شد:
ایستاده در غبار سمانه کنور تبریزی
سید بهایی محدثه قاسم‌پور
رد خون حدیث عباسی
قرارمان گلستان هفتم مرضیه ولی حصاری
خورشید در خانه مریم اجدری
مستور کمیل عباسی
تازیانه مهدی زارع
مثبت ۲ مرضیه خلیلی
ترده طاهره علم چی میبدی
سترون هدا حشمتیان
آدم برفی شیری فرزانه زینلی

گفتنی است جایزه ادبی شهید محمدحسین حدادیان بدون وابستگی به هیچ نهادی توسط خانواده شهید برگزار می‌شود. این جایزه ادبی نذر فرهنگی خانواده شهید می‌باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها