یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۸
«بچه‌کتابخون‌ها» به سراغ «بزرگ شدن در سپیدان» می‌روند

پنجاه‌امین دورهمی «بچه کتابخون‌ها» میزبان کتاب «بزرگ شدن در سپیدان» خواهد بود، این کتاب داستانی کودکان و تخیلی درباره سوریه است.

تکتم نجفی‌منش، مدیر امور کتابخانه‌ها و ترویج فرهنگ کتابخوانی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به جدیدترین برنامه باشگاه «بچه‌کتابخون‌ها»، عنوان کرد: باشگاه «بچه‌کتابخون‌ها» در آستانه روز مقاومت اسلامی، کتاب «بزرگ شدن در سپیدان» نوشته زینب ایمان‌طلب را خوانش خواهد کرد.

وی با اشاره به این اثر، گفت: این کتاب در ژانر داستان برای مخاطب نوجوان نوشته شده است، این کتاب با پیگیری باشگاه بچه کتابخون‌ها و هماهنگی اپلیکیشن «فراکتاب» با ۴۰ درصد تخفیف در دسترس نوجوانان قرار گرفته است.

نجفی‌منش درباره این کتاب توضیح داد: «بزرگ شدن در سپیدان» داستانی کودکانه و تخیلی با محوریت داستان محاصره «فوعه و کفریا» سوریه، روایتی است که هر کودک در خاورمیانه باید بخواند تا راه رشد و رهایی را بیابد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۴۹ کتاب در باشگاه کتاب بچه کتابخون‌ها معرفی شده است، افزود: نوجوانان و دانش‌آموزان مدارس مقطع تحصیلی متوسطه دوره اول و دوم می‌توانند با ارسال عدد ۱۰۰ به سامانه پیامکی ۲۰۰۰۱۸۳۷ لینک ثبت‌نام باشگاه را دریافت کرده و با تکمیل مشخصات خود و دریافت کارت عضویت (به‌صورت دیجیتال)، از سایت bk.farhangsara.ir از خدمات و تسهیلات ویژه این باشگاه استفاده کرده و از صفحه کاربری خود کتاب را تهیه کنند.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «سوده دامن ارغوانی‌اش را بالا گرفت تا خیس نشود دریا موج می‌زد و پاهایش را خنک می‌کرد به آستین‌های پفی لباسش نگاه کرد انگار توی باد پفش بیشتر شده بود باد شدیدتر شد با دست دیگرش روسری سبزش را چسبید ابرهای درشت و پنبه‌ای دور خورشید را گرفته بودند و خورشید را به سمت انتهای افق می‌بردند. خورشید عروس بود و ابرها لباس تورتوری نارنجی داشت غروب می‌کرد. صدای شیهه اسب شنید. سرش را به چپ برگرداند. اسب سفیدی از دور به طرفش می‌آمد.»

به‌گفته نجفی‌منش، اعضای باشگاه می‌توانند فایل کتاب را از (zaya.io/z4nv0) یا https://www.faraketab.ir/category/107- کودک-و-نوجوان دریافت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها