یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۰
زمزمه شعرهای «انتهای خیابان دیلمان» در شیراز

فارس- «انتهای خیابان دیلمان»، سومین مجموعه‌شعر نرگس جاگیرو، شاعر بوشهری مقیم تهران، توسط انتشارات نویسندگان پارس در شیراز منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در شیراز، «انتهای خیابان دیلمان»، سومین مجموعه‌شعر نرگس جاگیرو، شاعر بوشهری مقیم تهران با ویراستاری فاطیما یزدانی است که انتشارات نویسندگان پارس در شیراز آن را منتشر کرده است.

کرامت یزدانی (اشک)، ناشر این مجموعه‌شعر، گفت: نرگس جاگیرو، سپیدسرای بوشهری، در این مجموعه‌شعر با به خدمت گرفتن صور خیال به شیوه خاص خویش، به نوآوری‌هایی در عرصه آشنایی‌زدایی دست زده است که به شعر او در میان شاعران هم‌دوره خود تشخص بخشیده است.

وی افزود: صنعت تکرار نیز در شعر این شاعر بسامد بسیار بالایی دارد و در قالب تکرار واج، واژه، عبارت و جمله خود را نشان داده است. این اشعار که معمولاً نتیجه مشاهدات، خاطرات، تجربه‌ها و کشف‌های درونی خانم جاگیرو است، ناخودآگاه، متناسب با حال روز آدم امروز در جامعه فعلی است.

بزدانی عنوان کرد: این شاعر علاوه بر گزینش بهترین کلمات برای تصویرهای شعری خود، دست به آفرینش واژگان و ترکیبات جدیدی نیز زده است. همچنین با بهره‌گیری از تشبیه، استعاره، پارادوکس و تلمیح، تصاویر تازه و بکری را آفریده است که موجب زیبایی شعر او شده است؛ که بیانگر نگرش تازه شاعر به محیط پیرامون خود است.

به گفته او، «در انتهای خیابان دیلمان»، سرشار از عاشقانه‌هایی است که به علت روزمرگی‌ها و گرفتاری‌ها و سبک زندگی انسان امروز، متاسفانه کم‌رنگ شده است. عشق، در تمام اشعار او با تکنیک‌های خاصی که به کار برده است، مهمترین عامل زندگی و زنده بودن است…!

به گزارش ایبنا؛ «انتهای خیابان دیلمان»، سومین مجموعه‌شعر نرگس جاگیرو، شاعر بوشهری مقیم تهران با ویراستاری فاطیما یزدانی، در ۱۰۰ صفحه و در قطع رقعی در امرداد ماه جاری توسط انتشارات نویسندگان پارس منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها